Olyan kilátópontokat gyűjtött össze, ahonnan páratlan rálátás nyílik Magyarország legmagasabb hegységeire.
Több külföldi vendég jött, és több időt töltöttek Magyarországon idén augusztusban. A magyarok ötcsillagos hotelekbe és gyógyszállókba mentek legszívesebben.
Augusztusban 4,3 százalékkal több külföldi vendég 1,2 százalékkal több éjszakát töltött el a magyarországi szálláshelyeken, mint egy évvel azelőtt, a belföldi vendégek száma 8,0, az általuk eltöltött éjszakák száma 6,1 százalékkal nőtt. Együttesen a vendégek száma 6,3 százalékkal, a vendégéjszakáké 3,8 százalékkal emelkedett - jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A 613 ezer külföldi vendég 1 millió 788 ezer éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken. A német, a lengyel és az osztrák vendégforgalom 8,9, 15, illetve 12 százalékkal javult, míg az olasz és az orosz vendégforgalom 6,9, valamint 10 százalékkal csökkent az előző év augusztusához képest.
A 726 ezer belföldi vendég 2 millió 81 ezer éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken. A belföldi vendégek forgalma - a Tisza-tó kivételével - minden régióban emelkedett. A belföldi vendégek 59 százalékát fogadó szállodákban a vendégéjszakák száma 4,3 százalékkal nőtt.
A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 68 százalékos volt, 1,5 százalékponttal több a 2013 augusztusinál. Kiemelkedő az ötcsillagos hotelek és a gyógyszállodák, valamint a négycsillagos hotelek igénybevétele, az előbbiek esetén 82, az utóbbiaknál 81 százalékos.
A kereskedelmi szálláshelyek bruttó árbevétele 9,9 százalékkal volt nagyobb a 2013 augusztusinál,
A forint/euró havi átlagárfolyama 314 forint volt, 15 forinttal gyengébb a 2013. augusztusinál - közölte a KSH.
A kiadott
az egy kiadható szállodai szobára jutó szállásdíj (bruttó REVPAR) 11 032 forintot, a teljes árbevétel (TREVPAR) 18 409 forintot ért el.
Augusztusban a működő kereskedelmi szálláshelyek jelentése alapján 2191 egység fogadott el Széchenyi Pihenőkártyát. A kártyatulajdonosok
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
2013 augusztusához képest a beváltott SZÉP-kártya forgalom 8,2 százalékkal csökkent.
Az év első nyolc hónapjában a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma 2,2, a belföldieké 8,4 százalékkal nőtt a múlt év azonos időszakával összevetve. A szálláshelyek bevétele 9,7 százalékkal 219,5 milliárd forintra nőtt.
Augusztus 31-én a Magyarországon működő kereskedelmi szálláshelyek száma 3145 volt, ezen belül 1031 szálloda 59 ezer szobával, 1072 panzió mintegy 12 ezer szobával működött. Az egyéb szálláshelyek - üdülőház, kemping, közösségi szálláshelyek - száma 1042 volt.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








