Egy 27 éves techvállalkozó mesterséges intelligenciát használ személyes pénzügyei kezelésére, ami segített neki jelentősen csökkenteni kiadásait.
A Meta, a Facebook anyavállalata szerdán bejelentette, hogy együttműködési megállapodást kötött két vezető brit bankkal a fogyasztók csalások elleni védelme érdekében - írta meg a CNBC.
A vállalat a bejelentés szerint kiterjeszti a Fraud Intelligence Reciprocal Exchange (FIPE) nevű szolgáltatását, lehetővé téve a brit pénzintézetek számára, hogy közvetlenül osszanak meg információkat a közösségi médiaóriással. Ez elősegíti a csaló fiókok és összehangolt csalási rendszerek felderítését és felszámolását.
A Meta közlése szerint a technológiát már több brit hitelezővel tesztelték. Egy konkrét esetben a NatWest és a Metro Bank által megosztott adatok segítségével sikerült 20 000 számlát törölni egy koncertjegy-csalóhálózatban részt vevő vevő csalóktól, akik brit és amerikai felhasználókat céloztak meg. Jelenleg csak a NatWest és a Metro Bank vesz részt az Egyesült Királyságban a csalási információk megosztásáról szóló megállapodásban, de a Meta szerint a jövőben további bankok is csatlakozhatnak.
Nathaniel Gleicher, a Meta csalás elleni globális vezetője kiemelte: "Ennek a munkának köszönhetően máris több ezer, csalók által vezetett számlával szemben léptünk fel, ami azt jelzi, hogy a bankok és a platformok fontos együttműködni e társadalmi probléma kezelése érdekében."
A Meta már korábban is szembesült az Egyesült Királyságban működő bankok felszólításával, hogy tegyen többet a csalók megfékezésére. 2022-ben a Starling digitális bank bojkottálni kezdte a Metát, és kivonta hirdetéseit a platformjairól, mivel aggályai szerint a vállalat nem tudta kezelni a csalárd pénzügyi hirdetéseket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Meta alkalmazásaival gyakran visszaélnek csalók, akik különböző módszerekkel próbálják kicsalni a felhasználók pénzét. Az egyik leggyakoribb forma az engedélyezett push fizetési csalás, ahol a bűnözők szolgáltatást értékesítő magánszemélyek vagy vállalkozások személyében próbálják rávenni az embereket pénzküldésre.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








