A One Magyarország 2025. december 24. és 26. között díjmentes, korlátlan belföldi adatforgalmat biztosít azoknak az ügyfeleknek, akik nem korlátlan adatcsomaggal rendelkeznek.
Izgalmas számok és becslések láttak napvilágot a magyarok ATM-használatával kapcsolatban. Bár sokan azt gondolnák, hogy az ingyenes készpénzfelvétel bevezetésével egyre többet használjuk majd a bankjegykiadó automatákat, a szakértői becslések és az eddigi adatok alapján ez nem jelent látványos növekedést. A Pénzcentrum.hu most megmutatja azt is, hol vannak a legnagyobb és legkisebb forgalmú ATM-ek Magyarországon: a különbség tényleg elképesztő.
Továbbra is jelentős a készpénz szerepe a hazai lakosság vásárlásainál. Lassan emelkedik a berendezésekből kivett összeg mennyisége: 2011-es mélypontot követően, amikor 4990 milliárd forintot vett fel a lakosság az ATM-ekből, már 2012-ben és tavalyelőtt is 5200 milliárd forint körül alakult az automaták forgalma - tudta meg a Pénzcentrum.hu az az ATM-eket üzemeltető TrezEx Zrt-től.
Kárpáti Balázs vezérigazgató szerint a növekedéshez minimális mértékben fog hozzájárulni az ingyenes készpénzfelvétel 2014. február 1-jei bevezetése. "Ez az intézkedés elsősorban bizonyos kényelmet jelent a lakosságnak, de jellemzően nem befolyásolja a szokásokat. Legalábbis ezt látni az eddigi adatok alapján, habár egy az ATM-es készpénzforgalom szempontjából hagyományosan gyengébb hónapból hosszú távú következtetéseket levonni még nem lehet" - tette hozzá.
Az ATM-ek forgalmi adatait vizsgálva a szakértők azt tapasztalták, hogy óriási különbségek vannak a legforgalmasabb és a legkevésbé használt ATM-ekből kivett összegek között. A legfrekventáltabb helyekre telepített berendezésekből közel 400 millió forintot vesznek fel az emberek havonta. Ám ez a berendezések alig 1 százalékát jelenti. Akadnak ugyanakkor olyan készülékek is, amelyekből alig 2-3 millió forintnyi kivét történik hasonló időtávon.

A magyarországi ATM-ek közül átlagos vagy annál nagyobb forgalommal bírnak a bankfiókokban elhelyezett berendezések. Ennek elsődleges oka az, hogy a lakosság megszokta, hogy a pénzintézete saját automatáit használja készpénzfelvételre, illetve a pénzügyeit is bankjában intézze. Szerepet játszik ezeknek az ATM-eknek a népszerűségében ugyanakkor az is, hogy általában egy zárt, ezért alapvetően biztonságosabb környezetben találhatók.
Nagyobb forgalmat bonyolítanak még le az elsősorban fővárosi közlekedési csomópontokban telepített berendezések és a nagyobb bevásárlóközpontokban elhelyezett ATM-ek is. Ez utóbbiak esetében megfigyelhető, hogy a vidéki nagyvárosokban főleg ezeknek a kihasználtsága kiugró. A legkevésbé forgalmas berendezések a valamilyen üzleti érdek miatt telepített ATM-ek. Tipikusan ilyennek számítanak a hotelek, fürdők, vállalatok és hivatalok közelébe vagy épületébe telepített berendezések, amelyeket egy meghatározott célcsoport kiszolgálására üzemeltetnek.
Pedig szeretünk kártyával fizetni
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A mindennapi költései során tízből négy magyar ember részesíti előnyben a bank- vagy a hitelkártyát. A többség - 57 százalék - azonban készpénzt szeret használni. Lényegében erre a két fizetési módra koncentrálnak a magyarok - állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat hatvan országban végzett felmérése.
A napi költések szintjén a kilencedik vagyunk a készpénzhasználatban. Kiemelkedik a görögök 84 százalékos aránya, majd őket az ukránok követik 71 százalékkal. Ebben a tekintetben legalacsonyabb a franciák és a norvégok 15-15 százalékos aránya. Nálunk a kártyatulajdonosok 70 százaléka rendelkezik egy bank- vagy hitelkártyával. További 23 százaléka kettővel, míg a további 7 százalék hárommal vagy többel. (Az európai átlag 54, 32, valamint 14 százalék).
Egyelőre a magyar válaszadók 3 százaléka helyezi előtérbe az online fizetést. Ezzel meglehetősen le vagyunk maradva, ugyanis az arány Európában átlag 6 százalék.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








