Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
Rekordszámú divatmárka mutatja be új tervezőinek kollekcióit a következő hetekben, miközben a luxusipar próbálja újraéleszteni a vásárlók érdeklődését a nehéz piaci helyzetben, Giorgio Armani elvesztése után.
A 400 milliárd dolláros szektor számára rendkívül fontos a szeptember 10-én kezdődő divathónap, amely New York, London, Milánó és Párizs kifutóin zajlik majd. A márkák két éve küzdenek a forgalom fellendítésével, miután a pandémia utáni fellendülés véget ért - számolt be a Reuters.
A közel egy évtizeden át tartó, átlagosan 10%-os éves növekedés után a szektor tavaly visszaesett, ami vezetői és kreatív szintű változások sorozatát indította el. "Az iparág viharos vizeken hajózik" - nyilatkozta Jonathan Siboni, a Luxurynsight tanácsadó cég vezérigazgatója.
A kínai gazdaság ingatlanválsága, az amerikai fogyasztói bizalom gyengülése és az európai luxusmárkák haszonkulcsát fenyegető kereskedelmi háború mind hozzájárultak a visszaeséshez. Ez átfogó változásokat eredményezett az ágazatban, új vezérigazgatók érkeztek többek között a Gucci tulajdonosához, a Keringhez és a Valentinóhoz, valamint magas szintű vezetői átszervezések történtek a világ legnagyobb luxuskonglomerátumánál, az LVMH-nál.
A divat három legnagyobb globális márkájánál - a Chanelnél, a Diornál és a Guccinál - új tervezőgeneráció veszi át az irányítást. Emellett Giorgio Armani szeptember 4-i halála kérdéseket vet fel az olasz márka jövőjével kapcsolatban.
Az iparági tervezői átrendeződés kisebb címkéket is elért, köztük az LVMH Celine, Loewe és Givenchy márkáit, a Kering Bottega Veneta és Alexander McQueen brandjeit, valamint a Prada által nemrég felvásárolt Versacét.
Az új kreatív igazgatókra különösen nagy nyomás nehezedik ebben a szezonban. Feladatuk nemcsak az, hogy új stílusokat vezessenek be, amelyek izgalmat hoznak a történelmi márkáknak a márkaimage felhígítása nélkül, hanem az is, hogy elegendő érdeklődést keltsenek az inflációtól megfáradt vásárlók visszahódításához.
"Ez a szezon alapvetően megmutatja, hogy a luxusmárkák képesek-e újra kapcsolatot teremteni a fogyasztókkal" - mondta Christian Kurtzke, a Together Group vezérigazgatója. A kifutós bemutatók már nem csupán ipari bemutatók, hanem a márka körüli izgalom generálására is szolgálnak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Chanel, a Dior és a Louis Vuitton a pandémia utáni fellendülés során nagymértékben támaszkodott az áremelésekre a profit növelése érdekében. Ahogy azonban az árak emelkedtek, a vásárlók kezdtek elfordulni. A Bain tanácsadó cég szerint az ágazat tavaly 50 millió vásárlót veszített, mivel a gazdasági nyomás és az árfáradtság csökkentette a tervezői ruhák és táskák iránti étvágyat.
A Guccinál különösen akut a kihívás, amely kimaradt a pandémia utáni fellendülésből, és Alessandro Michele 2024-es távozása óta küzd. A tervező barokk stílusát, amely kiment a divatból, utódja, Sabato de Sarno minimalista megközelítése váltotta fel, de ez sem tudta újraéleszteni az eladásokat. Most Demnán múlik, hogy feléleszti-e az ikonikus olasz márkát.
A Chanel, amely tavaly ritka forgalomcsökkenést jelentett, Matthieu Blazyt szerződtette, hogy felfrissítse a francia divatház tweed megjelenését, amelyet évtizedekig Karl Lagerfeld tervezett. Blazy, akinek nevéhez a Kering Bottega Veneta márkájának növekvő eladásai fűződnek, október 6-án debütál egy esti bemutatóval Lagerfeld kedvenc helyszínén, a párizsi Grand Palais-ban.
Az LVMH második legnagyobb márkája, a Dior, amely elmaradt a Louis Vuitton mögött, Jonathan Andersont szerződtette Kim Jones férfiruha-tervező és Maria Grazia Chiuri női ruha-tervező helyére. Anderson, aki júliusban mutatta be a férfiruhákat, október 1-jén debütál a női kollekcióval.
Rendkívüli! Jön a Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárd forint lesz a főnyeremény, ilyen még nem volt
A Szerencsejáték Zrt. az Ötöslottóra építve különleges nyereményjátékot hirdet meg 2025 végére.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








