5 °C Budapest
Fehér teherautók konténerekkel az autópályán. Nagy szállító teherautó egy autópályán úton a vidéken keresztül kék ég és fehér felhők háttér.

"Nem 2000 forint lesz a kenyér, hanem 1850, és nem januártól, hanem februártól" - Kiakadtak a gazdák és a fuvarozók Lázárék megállapodásán

2025. december 20. 17:17

Orosz Tibor fuvarozói érdekvédő élesen bírálta a közlekedési tárca és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete között péntek este megkötött útdíj-megállapodást, hangsúlyozva: arra a fuvarozók nem adtak felhatalmazást, és nem fogadták el a kormány ajánlatát. Állítása szerint az egyezség csak látszatengedmény, miközben a tervezett díjemelés továbbra is elfogadhatatlan terhet jelent, ezért hétfőn a korábban meghirdetett módon tüntetnek Budapesten, az M0-áson. A megállapodást a Mezőgazdasági Szövetkezők és Termelők Országos Szövetsége (MOSZ) is elutasítja: szerintük a kormány figyelmen kívül hagyta a gazdálkodók érdekeit, miközben az útdíjemelés több milliárd forintos többletköltséget róna a mezőgazdasági szektorra.

„Nincs megállapodás, erre nem kaptunk felhatalmazást” – jelentette ki Orosz Tibor fuvarozói érdekvédő egy videóüzenetben, reagálva a közlekedési minisztérium és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) között péntek este megkötött útdíj-megállapodásra. Orosz szerint nem felel meg a valóságnak a tárca állítása, miszerint a fuvarozók elfogadták volna az ajánlatot.

Mint fogalmazott, a megállapodás lényegében csak annyit jelent, hogy

nem 2000 forint lesz a kenyér, hanem 1850, és nem januártól, hanem februártól.

Hangsúlyozta: mindez nem változtat azon, hogy a korábbi tervek szerint hétfőn tüntetést tartanak Budapesten, az M0-áson az útdíjemelés ellen.

Orosz Tibor elmondása szerint Lázár János péntek délután hívott össze egyeztetést az útdíjak ügyében, amelyről Árkay Tivadar, az MKFE főtitkára tájékoztatta őt. Orosz ekkor egyértelművé tette, hogy a fuvarozók nem fogadják el az ajánlatot.

Ne a fuvarozókon tekerjék a potmétert, mert olyan idegállapotban vagyunk, hogy a végére értünk

– fogalmazott, bírálva nemcsak a minisztériumot, hanem az MKFE-t is, amely szerinte nem a magyar fuvarozók érdekeit képviselte. Kiemelte: az MKFE elnöke Barna Zsolt, a Waberer’s vezérigazgatója, amely vállalat Tiborcz István érdekeltségébe tartozik. „Innentől mindenki eldöntheti, ki kinek az érdekeit képviseli. Nem a miénket, nem a magyar fuvarozókét” – mondta.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Orosz Tibor szerint az MKFE korábban azt ígérte, hogy csak olyan megállapodást ír alá, amelyet a fuvarozók is elfogadnak, ennek ellenére péntek este mégis megszületett az egyezség. Elmondása szerint a főtitkár azzal indokolta a döntést, hogy ellenkező esetben a minisztérium eredeti javaslata lépett volna életbe. „Ezt mi zsarolásnak hívjuk. Aki megijed, az alá is írja” – fogalmazott, hozzátéve: szerinte Európa legmagasabb útdíját készülnek 35 százalékkal megemelni.

Az ügyre reagált Koncz Márton, a Mezőgazdasági Szövetkezők és Termelők Országos Szövetségének (MOSZ) elnöke is, aki megdöbbenésének adott hangot amiatt, hogy a kormányzat nem egyeztetett azokkal, akiket a drasztikus díjemelés a leginkább érint: a gazdálkodókkal.

A szervezet közleményében hangsúlyozta: a főúti hálózatra kiterjedő útdíjemelés aránytalan terhet ró a mezőgazdasági termelőkre, akik tevékenységükből fakadóan nem tudják elkerülni ezeknek az utaknak a használatát. Rámutattak arra is, hogy az útdíjakat végső soron nem a fuvarozók, hanem a megbízók fizetik meg, ami jellemzően a gazdálkodók költségeit növeli. Számításaik szerint még a péntek este bejelentett, mérsékeltebb díjtételek mellett is több mint 5 milliárd forintos többletteher keletkezik az ágazatban, ami a jelenlegi jövedelmi helyzetben elfogadhatatlan.

A MOSZ ezért arra szólította fel a kormányzatot, hogy kezdjen érdemi egyeztetést az érintett gazdasági szereplőkkel, és ne sodorja még nehezebb helyzetbe a vidéki gazdálkodók százezreit.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
1 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
A kommentkezelési szabályzatot itt találod.
TolllerBela
2 órája
Ezeknek ti hiába panaszkokdtok, ezek ész-érveket egyáltalán nem fogadnak el. Nem is latolgatják. Van egy politikai ukáz, kell a pénz, még lenne mit ellopni ! Tehát facsarnak egyet ! Fel kell lázadni, meg kell ezt akadályozni, különben tényleg felborul a magyar gazdaság az egyensúlytalanságtól. A fuvarozás nem drágulhat 35 százalékkal egy válságos időszakban, ez katasztrófához vezet ! A koncesszió álságos konstrukció, ha az állam a beruházásba, a fenntartásba és nyereségességbe is be van vonva ! Ez csalás és visszaélés - minden nézetben!
0
0
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
Kasza Elliott-tal  |  2025. december 20. 12:14
Érik egy visszaszállás a MARA-ba, bár nehezen tudom számozni a grafikont, mert a sok ABC szerkezeten...
Bankmonitor  |  2025. december 19. 15:47
Az alapszámla jelenleg nem csak a szolgáltatások meghatározott körét kínálja ingyen, hanem még száml...
MEDIA1  |  2025. december 19. 15:06
Rékasi Károly, Sztárek Andrea, Csomor Csilla és Nyári Dia is igencsak kritikus dolgokat mondott.
Összkép  |  2025. december 19. 14:12
Az AI forradalom dübörög, Európa ébredezik, Amerika az identitására fókuszál, a közösségi cselekvőké...
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 20. szombat
Teofil
51. hét
December 20.
Sangría nap
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. december 20. 19:20