A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
Csaknem tízezer napig érleltek egy parmezán sajtot egy Reggio Emilia-beli sajtüzemben, a parmigiano reggiano sajtféle hazájában.
A parmigiano reggiano a világ egyik legkeményebb sajtja, nevét az Emilia Romagna régióban található Parma városáról kapta. A tartomány egyik sajtüzemében a napokban vágták fel 27 évi és három hónapi érlelés után a mindeddig legöregebb és még ehető parmezánsajtot Villa Minozzóban.
A sajtkorongot 1998 februárjában készítette Romano Camorani a Santa Lucia di Poviglio tejüzemben. "Ez a legrégebbi parmigiano reggiano, amelyet valaha felvágtak" - hangsúlyozta közleményében Nicola Bertinelli, a parmezántermelők konzorciumának elnöke. "Ez egy rendkívüli pillanat, amely megmutatja, hogyan lehet ezt a tejből és oltóanyagból, tartósítószerek nélkül készült terméket hosszú időn keresztül megőrizni" - fűzte hozzá Bertinelli.
A sajt becsült értéke a közlemény szerint több mint 20 ezer euró (8 millió forint). A sajtérlelési rekordot 28 évvel egy amerikai cheddar sajt tartja, amelyet 12 éve vágtak fel Wisconsinban. Az olasz gyártó célja, hogy megdöntse ezt a rekordot, s ehhez már rendelkezik egy 30 éves érlelési idejű sajttal, melyet egy szigorúan titkos raktárban tárolnak.
A 40 kilogrammos parmezánkorongok érlelése átlagosan több mint két évig tart a hét-nyolc méter magas állványokon. A parmezán eredete oltalom alatt áll, a sajtnak valóban Modena, Bologna és Mantova környékéről kell származnia. A parmigiano reggiano készítésének gyökerei a 13. századig nyúlnak vissza.
Rendkívüli! Jön a Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárd forint lesz a főnyeremény, ilyen még nem volt
A Szerencsejáték Zrt. az Ötöslottóra építve különleges nyereményjátékot hirdet meg 2025 végére.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








