Az OTP Bank felhívta a figyelmet arra, hogy az ünnepi időszakban az adathalászok különösen aktívak.
A koronavírus sokak életét borította fel, több kutatás is igazolta, hogy megváltozott az életmódunk az első karantén után. Sokan vannak, akik a járvány előtthöz képest több időt töltenek a konyhában, színesebben étkeznek, mint korábban. Számukra lehet jó hír, hogy a Lidl Magyarország ingyenes online főzőkurzust indított, a Michelin-csillagos séftől, Széll Tamástól lehet különleges technikákat, fortélyokat ellesni.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karának Marketing és Kereskedelem Intézete és a TÉT Platform szakemberei 2020 májusában végeztek felmérést a járványügyi helyzet élelmiszer-fogyasztásra gyakorolt hatásairól. A 3000 fős reprezentatív online fogyasztói kutatása szerint az emberek többsége változatosabban, színesebben étkezett a járványhelyzet alatt. Mindössze a válaszadók 6,6%-a válaszolta azt, hogy egyhangúbb lett a táplálkozása. Az is kiderült, hogy a válaszadók harmada töltött több időt főzéssel, mint a járvány előtt.
- olvasható a kutatás eredményét ismertető tanulmánykötetben. Egy másik kutatásban 550, olyan 25-59 év közötti személy vett részt, akinek a háztartásában legalább egy 18 év alatti gyermek él. A válaszadók kb. 30 százaléka válaszolta azt, hogy hetente megtervezte a fogásokat és ennek megfelelően vásárolt be, ugyanakkor 49 százalék a főzés előtt találta ki, és az aktuális hangulata alapján döntötte el, mit fog elkészíteni. A felmérésből az is kiderült, hogy a gyorsan elkészíthető fogásokat részesíti előnyben a többség, és az is fontos szempont, hogy a család minden tagja szeresse a készülő ételt.
A válaszadók 63 százaléka kiemelte azt is, fontos szempont, hogy egészséges legyen és tápláló, amit főznek, és 35 százalék számára a főzés tervezésekor meghatározó szempont az ár: hogy minél olcsóbban minél jobb ételt tudjanak készíteni.
Hódítanak az online tanfolyamok
Már a koronavírus megjelenése előtt is nagyon népszerűek voltak a különböző online tanfolyamok. Mindenki találhat kedvére valót a neten, a zene szerelmeseitől kezdve a marketing iránt érdeklődőkön át a kreatív írást tanulni vágyókig. Az árak változatos képet mutatnak, de mindegyikre jellemző, hogy a beiratkozók a saját ritmusukban haladhatnak a tananyaggal, kényelmesen, stresszmentesen.
Tekintettel az elmúlt időszakban megfigyelhető tendenciákra, nem túl meglepő, hogy az egyik diszkontlánc is reagált az újfajta igényekre, és saját főzőkurzust indít, amely bárki számára ingyen elérhető.
Élmény lehet az otthonfőzés
A Lidl Magyarország évek óta dolgozik azon, hogy felhívja a figyelmet, az otthoni főzés lehet élmény, lehet izgalmas, miközben egyszerű és könnyű. Hat szakácskönyvet adott ki eddig a diszkontlánc, idén tavasszal pedig online főzőiskolát indítanak Széll Tamás Michelin-csillagos séf segítségével.
- mondta megkeresésünkre Tőzsér Judit, a Lidl kommunikációs vezetője, hozzátéve, az online tanfolyam több modulból áll, melyek különböző alapanyagok köré csoportosulnak. Minden egyes modul három egymásra épülő videóból tevődik össze úgy, hogy az alapvető technológiától kezdve a komplexebb receptekig haladva dolgozza fel az egyes témákat.
Az online főzőtanfolyam előnye, hogy a videók segítségével könnyedén, saját tempóban és időbeosztásban lehet megtanulni főzni akár a nulláról, minden előzetes tudás nélkül, a videók korlátlanul visszanézhetőek, a receptek bármikor elérhetőek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








