A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
A koronavírus sokak életét borította fel, több kutatás is igazolta, hogy megváltozott az életmódunk az első karantén után. Sokan vannak, akik a járvány előtthöz képest több időt töltenek a konyhában, színesebben étkeznek, mint korábban. Számukra lehet jó hír, hogy a Lidl Magyarország ingyenes online főzőkurzust indított, a Michelin-csillagos séftől, Széll Tamástól lehet különleges technikákat, fortélyokat ellesni.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karának Marketing és Kereskedelem Intézete és a TÉT Platform szakemberei 2020 májusában végeztek felmérést a járványügyi helyzet élelmiszer-fogyasztásra gyakorolt hatásairól. A 3000 fős reprezentatív online fogyasztói kutatása szerint az emberek többsége változatosabban, színesebben étkezett a járványhelyzet alatt. Mindössze a válaszadók 6,6%-a válaszolta azt, hogy egyhangúbb lett a táplálkozása. Az is kiderült, hogy a válaszadók harmada töltött több időt főzéssel, mint a járvány előtt.
- olvasható a kutatás eredményét ismertető tanulmánykötetben. Egy másik kutatásban 550, olyan 25-59 év közötti személy vett részt, akinek a háztartásában legalább egy 18 év alatti gyermek él. A válaszadók kb. 30 százaléka válaszolta azt, hogy hetente megtervezte a fogásokat és ennek megfelelően vásárolt be, ugyanakkor 49 százalék a főzés előtt találta ki, és az aktuális hangulata alapján döntötte el, mit fog elkészíteni. A felmérésből az is kiderült, hogy a gyorsan elkészíthető fogásokat részesíti előnyben a többség, és az is fontos szempont, hogy a család minden tagja szeresse a készülő ételt.
A válaszadók 63 százaléka kiemelte azt is, fontos szempont, hogy egészséges legyen és tápláló, amit főznek, és 35 százalék számára a főzés tervezésekor meghatározó szempont az ár: hogy minél olcsóbban minél jobb ételt tudjanak készíteni.
Hódítanak az online tanfolyamok
Már a koronavírus megjelenése előtt is nagyon népszerűek voltak a különböző online tanfolyamok. Mindenki találhat kedvére valót a neten, a zene szerelmeseitől kezdve a marketing iránt érdeklődőkön át a kreatív írást tanulni vágyókig. Az árak változatos képet mutatnak, de mindegyikre jellemző, hogy a beiratkozók a saját ritmusukban haladhatnak a tananyaggal, kényelmesen, stresszmentesen.
Tekintettel az elmúlt időszakban megfigyelhető tendenciákra, nem túl meglepő, hogy az egyik diszkontlánc is reagált az újfajta igényekre, és saját főzőkurzust indít, amely bárki számára ingyen elérhető.
Élmény lehet az otthonfőzés
A Lidl Magyarország évek óta dolgozik azon, hogy felhívja a figyelmet, az otthoni főzés lehet élmény, lehet izgalmas, miközben egyszerű és könnyű. Hat szakácskönyvet adott ki eddig a diszkontlánc, idén tavasszal pedig online főzőiskolát indítanak Széll Tamás Michelin-csillagos séf segítségével.
- mondta megkeresésünkre Tőzsér Judit, a Lidl kommunikációs vezetője, hozzátéve, az online tanfolyam több modulból áll, melyek különböző alapanyagok köré csoportosulnak. Minden egyes modul három egymásra épülő videóból tevődik össze úgy, hogy az alapvető technológiától kezdve a komplexebb receptekig haladva dolgozza fel az egyes témákat.
Az online főzőtanfolyam előnye, hogy a videók segítségével könnyedén, saját tempóban és időbeosztásban lehet megtanulni főzni akár a nulláról, minden előzetes tudás nélkül, a videók korlátlanul visszanézhetőek, a receptek bármikor elérhetőek.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Rongálás miatt áll az aluljárót a felszínnel összekötő lift a Határ útnál
- Elfogyott a türelem a határ túloldalán: Burgenland hadat üzent a kormánynak
- Új nevet kap a Nemzeti Múzeum
- Durva kőomlás a magyar turisták kedvenc kirándulóhelyén
- Bejött a papírforma a reformátusoknál
- "Egyelőre nehéz értelmezni" - mondja Török Gábor egy meglepő közvélemény-kutatásról