Mindössze 884 forint választja el a gyakornokok és a tíz éve pályán lévő pedagógusok bérét – az előmeneteli rendszer így gyakorlatilag kiüresedett.
Nem vettek fel a felsőoktatásba? Indulnak a pótfelvételik, rengeteg ingyenes helyet lehet még elcsípni
Augusztus 7-ig lehet jelentkezni a Szegedi Tudományegyetem által meghirdetett szakokra a pótfelvételi eljárásban. Azoknak, akik nem nyertek felvételt, vagy nem jelentkeztek az általános eljárásban, még egy hetük maradt, hogy megragadjanak egy új lehetőséget. Minden tudnivalót összegyűjtöttünk ebben a cikkben, amit érdemes tudni a pótfelvételi jelentkezésről.
A Szegedi Tudományegyetem a 2025-ös központi felvételi eljárásban – 6913 hallgatót vett fel az intézmény. A soron következő pótfelvételi, a szakirányú képzések és a külföldi hallgatók folyamatban lévő felvételi eljárásának lezárását követően több mint 9000 új diák kezdheti meg tanulmányait 2025 szeptemberében az SZTE-n.
A pótfelvételi során már csak egy képzés jelölhető meg és csak azok jelentkezhetnek, akiket egyetlen általuk megjelölt képzésre sem vettek fel a július 23-án zárult általános eljárásban, vagy idén egyáltalán nem is jelentkeztek felsőoktatásba. Jelentkezni kizárólag az E-felvételiben lehet, legkésőbb 2025. augusztus 7-én éjfélig.
A Szegedi Tudományegyetemre felvehető magyar állami ösztöndíjas hallgatók létszáma a pótfelvételi eljárásban 300 fő. Képzési területenként: agrár 30 fő, informatika 100 fő, műszaki 30 fő, orvos- és egészségtudomány 50 fő, pedagógusképzés 30 fő, sporttudomány 30 fő, természettudomány 30 fő felvételére van lehetőség.
A jelentkezési űrlapok kitöltésével egy időben, 2025. augusztus 7-én éjfélig, le is kell zárni (hitelesíteni) a jelentkezést. A jelentkezéshez és a pontszámításhoz szükséges, valamint az intézmények által kért dokumentumokat a jelentkezési kérelemmel egyidejűleg kell feltölteni szintén 2025. augusztus 7-ig.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Amennyiben a felsőoktatási intézmények alkalmassági, gyakorlati vagy – elsősorban mesterképzésekben – felvételi vizsgát írnak elő, azt a pótfelvételi hirdetményben jelzik, és közlik annak időpontját is.
Tavaszi szünet 2026: mikor lesz és meddig tart a húsvéti szünet? Itt az összes iskolai szünet dátuma
Mikor lesz pontosan a tavaszi szünet, mikor lesz a húsvét 2026-ban? Mutatjuk, hogyan alakul a további iskolai szünetek rendje a 2025/2026-os tanév során.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








