22 °C Budapest
Miért olyan nehéz a középszintű nyelvtudás megszerzése a diákoknak?

Miért olyan nehéz a középszintű nyelvtudás megszerzése a diákoknak?

MTI
2017. február 13. 12:30

Nem megfelelőek a körülmények ahhoz, hogy a középiskolákban megszerezzék a középszintű nyelvtudást a diákok.

Bár a keretek lehetővé tennék a középfokú (B2 szintű) nyelvvizsgának megfelelő nyelvtudás megszerzését a középiskola végére, az ehhez szükséges körülmények még nincsenek megteremtve - mondta Légrádi Tamás, a Nyelviskolák Szakmai Egyesületének elnöke az M1 hétfői műsorában. Véleménye szerint a közoktatásban alkalmazott nyelvórai csoportlétszám, tanterv és az összesen csaknem ezres óraszám lehetővé tenné a B2 szint elérését. Bizonyos körülmények, például az egyes iskolákban évente cserélődő nyelvtanárok, miatt

nem állt össze teljesen, hogy mi az, ami biztosítani fogja a gyerekeknek ezt a szintű nyelvtudást"

- mondta Légrádi. A közoktatási nyelvtanítás hatékonysága a kérdéses, hiszen egy magán nyelviskolában a diákok négy-ötszáz óra alatt elérik a középfokú szintet. Emellett a tanulók motiváltságának van még nagy szerepe, de a nyelvérzék hiánya nem lehet akadálya a B2 szint elérésének, legfeljebb több időre van szüksége a diáknak.

Légrádi Tamás a megoldást firtató kérdésre azt válaszolta: először fel kellene mérni a helyzetet, mert a végeredmény szempontjából több kétséges tényező - tanárok motiválása, felkészítése, szabadsága, a nyelvoktatás kezdete - is megvitatásra vár.

A kormány 2014 decemberében bejelentette: 2020-tól a felsőoktatásba csak az vehető fel, aki legalább középfokú (B2 szintű) nyelvvizsgával rendelkezik.

NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. július 24. szombat
Kinga, Kincső
29. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?