A mesterséges intelligencia már nem trend, hanem kényszerű alkalmazkodás a magyar HR-piacon.
A Pénzcentrumnak küldött levelében panaszkodik a Lidl raktárosa, szerinte "nagy kamu" az átalgos 20 százalékos béremelés. Megkérdeztük a diszkontlánc HR vezetőjét, mit érthetett félre a kolléga. Válaszukhoz csatolták a láncnál korábban és jelenleg alkalmazott alapbér táblát.
A Pénzcentrumon is beszámoltunk róla, hogy 2018. március 1-jével átlagosan 20 százalékkal emeli a 8 órás munkaidőben dolgozó bolti és raktári fizikai munkavállalók, valamint az üzletvezetők bérét a Lidl. Lapunk értesülése szerint a döntésről még a hivatalos sajtókommunikáció előtt tájékoztatták a dolgozókat, az új munkaszerződéseket pedig mára mindenki kézhez kapta, és a többség alá is írta.
Hiába ugyanakkor a kétszámjegyű, és kettessel kezdődő bérfejlesztés, így sem örül mindenki maradéktalanul a diszkontláncnál. A Pénzcentrumnak küldött panaszlevelében egy Lidl alkalmazott elárulta, "nagy csalódás ért minket, ugyanis a bejelentett átlagos 20 %-os béremelés egy nagy kamu!". Tájékoztatása szerint a lánc egyik vidéki raktárában, ahol ő is dolgozik immár 5 éve (a konkrét helyszínt a dolgozó kérésére nem áruljuk el - a szerk.), a béremelés az alábbiak szerint alakult:
A dolgozó ezek fényében nem érti, hogyan jött ki a 20 százalékos átlagos emelés a fizikai dolgozók körében. A Pénzcentrum megkeresésére Dulin Judit, a Lidl Magyarország HR vezetője elárulta, a bejelentett 20 százalékos béremelés - ahogy azt eddig is kommunikálták (nemcsak a sajtóban, hanem a belső kommunikációs csatornákon keresztül a dolgozók felé is) - átlagos értéket takar.
- szögezte le Dulin Judit. A HR vezető a Pénzcentrum szerkesztőségének is elküldte a láncnál korábban és jelenleg alkalmazott alapbér táblát, amelyen kérésünkre nyilakkal is jelölték a 2017-ről 2018-ra történő alapbér emeléseket. A táblázatban jól látható, hogy az 1-es és 2-es bérkategóriában a legtöbb pozíciónál meghaladja a 20 százalékot a béremelés, a legfelső bérkategóriában végrehajtott bérfejlesztés azonban jóval elmarad az alsóbb kategóriák átlagos értékétől. A táblázat jobb oldali oszlopából viszont az is kiderül, hogy az átlagos emelés nem tartalmazza az utolsó bérkategóriák emelkedését.

-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








