Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben kedden kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
Ismét buszok hátulján keresi sofőreit a BKV, méghozzá 730 ezer forintos bruttó átlagkeresettel, ez közel 500 ezres nettó bért jelent. Egy külső szolgáltató hirdetéseiből az látszik, hogy egy év alatt nagyjából 10 százalékot emelkedett a bérük, holott egész masszív hiány van buszsofőrből.
Utoljára márciusban adtunk hírt róla, hogy brutális sofőrhiány: akkor 70-80 buszsofőr hiányzott a BKK/BKV állományából, ami azonban a nagyobb probléma, hogy a több mint 2000 fős állomány folyamatosan öregszik.
Egyre kevesebben jelentkeznek, ezért ismét intenzív toborzókampányba kezdett a közlekedési vállalat: buszok hátulján hirdetik a pozíciót, méghozzá konkrét fizetéssel:
Buszvezetőink átlagosan bruttó 730 ezer forintot keresnek.
Márciusban nettó 500 ezer forintos átlagbérről volt szó, így a br. 730 ezer forint validnak tűnik - persze a nettó fizetése mindenkinek más, nagyban függ attól, nevel-e gyermeket és hányat.
Legutóbb nagyjából pont egy éve szúrtunk ki buszos hirdetést, akkor még nettó 434 308 ezer forinttal hirdetett az Arriva, a BKV korábbi alvállalkozójából lett szolgáltató, most a honlapon már 480 421 forintos nettó bér szerepel. 46 113 forinttal nőtt ezek szerint a buszsofőrök átlagfizetése, tehát nagyjából 10 százalékkal. (Az infláció januárban 25 százalék volt, májusban 21,5 százalék)
A karrieroldalon megtalálhatóak a pontos részletek, ebből kiderül hogy keresnek
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- autóbuszvezetőt
- autóbuszvezető tanulót
- autóbuszvezetőt másodállásban
- trolibuszvezetőt
- trolibuszvezető tanulót
Ezek szerint nem csak fő, de másodállásban is végezhető a munka.
Álláshirdetés konkrét fizetéssel
A tömegközlekedést rendszeresen használók már hozzászokhattak, hogy a BKK álláshirdetései ott vannak a metrón, a HÉV-en, a villamoson, vagy mint ebben az esetben a buszokon, de MÁV is szívesen reklámozza a frissen meghirdetett munkaköröket a vonatokon. Az viszont egy viszonylag új trend, hogy ezeken már a konkrét fizetést is feltüntetik. Korábban már írtunk arról, hogy az 1-es villamoson kiragasztott hirdetésben kerestek villamosvezetőt, amiért 2018-ban bruttó 217 500 Ft ajánlottak pályakezdőknek. Jól látszik, hogy a fizetések azóta közel megduplázódtak, már ha a nettó 480 ezer forintos buszvezetői átlagbérrel számolunk.
Címlapkép: MTVA/Bizományosi: Branstetter Sándor
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








