Európa karácsonyi vásárai azonban nemcsak az ünnepi hangulat miatt fontosak, hanem egyre nagyobb gazdasági jelentőséggel is bírnak.
Meredek emelkedőn van a lakossági hitelpiac: négy hónap alatt az új személyi kölcsönök és lakáshitelek összege 459 milliárd forintot tett ki, ez 25 százalékos éves növekedést és napi átlagban 3 milliárdos hitelfelvételt jelent. A lakáshitelek összege 19 százalékkal 284,5 milliárd forintra, a személyi kölcsönöké több mint 35 százalékkal 174 milliárd forint fölé nőtt. Július elejétől, az új, államilag támogatott csok-os konstrukciók és a babaváró hitel megjelenése miatt még jobban beindulhat a lakáspaic.
A nagyon erős versenyben azonban érdemes körültekintően választani, bár sokan ma már megnézik a hitelek kamatait, de az egyéb feltételeket is figyelembe kell venni, és a teljes futamidő alatt teljesíteni kell azokat. Továbbra is erős a kereslet a lakossági hitelpiacon. Januártól április végéig a két legfontosabb hitelfajtából, a lakáshitelekből és személyi kölcsönökből összesen közel 459 milliárd forintot folyósítottak a bankok, ez pedig 25 százalékos emelkedésnek felel meg - derül ki a money.hu legfrissebb, jegybanki adatokat feldolgozó elemzéséből.
Átlagban napi 3 milliárd
- mondta Trencsán Erika, hitelszakértő. Hozzátette:
A szakértő elmondta azt is, hogy egyre tudatosabbak a hitelfelvevők, az igénylés előtt megnézik a bankok ajánlatait, és a biztonságra törekednek. Ez azt is jelzi, hogy egyre többen választják a több évig fix törlesztésű hiteleket.
- emelte ki Trencsán Erika, hozzátéve, a bonyolult feltételek miatt sokszor érdemes szakértő bevonását kérni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Sebességet válthat a piac
A money.hu előrejelzése szerint lakossági hitelezésben idén látható erőteljes növekedés fokozódhat július elejétől. Utána lesznek ugyanis elérhetőek a legújabb államilag támogatott konstrukciók, köztük a kibővített családi otthonteremtési kedvezmény (csok), a kistelepüléseken lévő ingatlanokat célzó falusi csok és a babaváró hitel. Ezekre pedig már most, az indulás előtt elég jelentős az érdeklődés, így várhatóan további lökést adnak a fejlődésnek.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








