Tavaly 10 milliónál is több palackot váltottunk vissza egy-egy napon a karácsonyi ünnepek után.
Nem az a jó szülő, aki mindent megvesz a karácsonyi kívánságlistáról - sőt, pont, hogy fordítva! Ugyanis azok a gyerekek, akiknek nem kell fontossági sorrendet felállítaniuk például a karácsonyi kívánságaik között, soha az életben nem fogják megtanulni, hogy pénzügyileg tudatosak legyenek.
Lehet, hogy jobb, ha végül nincs minden ott a fa alatt, amit a gyereked karácsonyra kért. Ugyanis a T. Rowe Price tanulmányából kiderült, hogy többet árt a kicsiknek, mint segít, ha a szülők mindent megvesznek a kívánságlistáról!
Az írásban egy felmérést is ismertettek, amelyből kiderült, hogy a 8-14 éves gyerekek szüleinek 45 százaléka bármennyit kifizetne, csak mindent meg tudjon venni, amit a gyereke karácsonyra kért. Ez a hozzáállás a kutatók szerintnem túl jó a családoknak: egyfelől ilyenkor a felnőttek hajlamosak túlköltekezni magukat. 59 százalék mondta azt, előfordult már, hogy sokkal többet költöttek a gyerek ajándékaira, mint amennyit megengedhettek volna maguknak. A megkérdezettek fele még hitelt is felvett, csak mindent meg tudjon vásárolni a kívánságlistáról, többen pedig a családi tartalékokat élték fel karácsonykor. Ezek a döntések pedig hosszú távon határozhatják meg egy család pénzügyeit.
- hívták fel a figyelmet a kutatók. Ezt maguk a felnőttek is elismerték, a felmérésben megszólítottak 69 százaléka látta úgy, hogy nem sikerült megtanítani a gyereknek, hogy miként kell spórolni, előre tervezni.
Felnőttként fognak pofára esni
A T. Rowe Price egyik munkatársa kifejtette: a pénzügyi tudatosság kialakulásához igen fontos lenne, hogy már fiatal korban kialakuljanak a gyerekekben a prioritások, a kompromisszumkészség. "Nem kell eldönteniük, mik a fontos, és kevésbé fontos dolgok. Csak közlik a szüleikkel, amit szeretnének, azok pedig mindent megvesznek. Így sosem lesznek képesek felállítani egy sorrendet" - magyarázta Stuart Ritter.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Kit Yarrow, a San Francisco-i Golden Gate Egyetem professzora egyenesen kijelentette a tanulmányban, hogy a gyerekeknek fiatal korukban kell megtanulniuk, milyen csalódni. A pszichológus szerint azok a gyerekek, akik mindent megkapnak, megszokják ezt, és idővel egyre csak nőni fognak az elvárásaik.
- mondta.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








