Egy 2008-ban devizaalapú autóhitelt felvevő ügyfél nyert a Merkantil Bank ellen a mosonmagyaróvári bíróságon.
Szerdai ülésén tárgyalhat a kormány a devizahitelesek megsegítéséről és a családi csődvédelem bevezetéséről is - értesült a Magyar Nemzet. A családi csődvédelem az új információk alapján kiegészíti a készülő mentőcsomagot: azokon segítenek vele, akik nem jelzálogfedezetű devizahitelek miatt kerülnek nehéz helyzetbe.
Május végén a közszolgálati média arról számolt be, hogy elkészült a Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) javaslata alapján a családi csődvédelem tervezete, és erről már a nyári szünet előtt szavazhat az Országgyűlés. A szavazás végül elmaradt, és a magáncsőd ezen formájának részletei sem kerültek azóta napvilágra, a Magyar Nemzet szerint azonban holnap a kormányülés napirendjére tűzik. A javaslatcsomag alapján korábbi információk szerint a magáncsődöt jelentő családok csődgondnokot kapnának (közvetítő a bank és az adós között), aki a meglévő családvédelmi rendszerben működve kezelné a háztartások pénzügyeit: meghatározhatná például, mennyit költhetnek ruházkodásra, tanulásra, és megtilthatná a luxuskiadásokat, miközben a hiteltörlesztésre is ügyelne.
Bagdy Gábor, a KDNP alelnöke, Budapest főpolgármester-helyettesének májusi nyilatkozata szerint a gondnok az életviteli tanácsadás mellett segítené a bankok és az adósok közötti megállapodások tető alá hozását, például az adósság átütemezéséről. "Szerencsés esetben ez a megállapodás oda is vezethet, hogy néhány év törlesztés után a hitelezők az adósság egy részét el is engedik; ez az igazi nagy nyereség és a tiszta lappal indulás lehetőségét nyitja meg"- mondta az alelnök. Mindez azoknak lehet segítség, akik összegyűlt adósságukat csak részben tudják teljesíteni, de készek a minél nagyobb összeg törlesztésére. Az így együttműködő adósok akár a saját otthonukban is maradhatnak. A csődeljárás időtartama a lejárt tartozás mértékétől is függhet, de akár 15-20 év is lehet.
A keddi Magyar Nemzet az eddigi értesüléseket azzal bővítette, hogy a kormány szerdai ülésén tárgyalhat a deviza jelzáloghiteleseknek segítséget nyújtó új mentőcsomagról és a családi csődvédelem bevezetéséről is, utóbbi pedig azok számára nyújtana megoldást, akik nem jelzálogfedezetű devizahitelt vettek fel.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








