Az augusztusi akciórohamban a bankok kedvezőbbnél kedvezőbb konstrukciókkal árasztották el a kamatadó elöl menekülő ügyfeleket. A várt robbanás nem is maradt el betét fronton sem. Öntötték pénzta befektetők a lekötött betétekbe jelentősen felduzzasztva ezzel a bankok állományát.
A háztartási szektor 2 éven túli lejáratra lekötött betéteinek átlagos kamatlába a kamatadó szeptemberi bevezetését megelőző kamatakciók következtében jelentősen, több mint 3 százalékponttal emelkedett, míg a látra szóló betétek átlagos kamatlába csökkent. A háztartások euróban denominált éven belüli lejáratra lekötött betéteinek kamatlába augusztusban gyorsuló ütemben növekedett - áll az MNB jelentésében.
A látra szóló betétek átlagkamatlába 2006. augusztusban 38 bázisponttal 2,35%-ra csökkent. Az éven belüli lejáratra lekötött betétek átlagkamatlába 86 bázisponttal 6,51%-ra; az éven túli, legfeljebb 2 éves lejáratra lekötött betétek átlagos kamatlába 47 bázisponttal 7,36%-ra; a két éven túli lejáratra lekötött betétek átlagos kamatlába pedig 341 bázisponttal 7,24%-ra emelkedett. A háztartási betétek átlagos kamatlábának növekedését a kamatadó szeptemberi bevezetését megelőző betétakciók okozták. A lekötött betétek új szerződéseinek értéke augusztusban 1461,8 milliárd forintot tett ki, amely 768,7 milliárd forinttal magasabb az előző havi értéknél.


A háztartások éven belüli lekötésű eurobetéteinek átlagos kamatlába 48 bázisponttal 2,77%-ra emelkedett; a látra szóló és folyószámlabetéteké pedig 3 bázisponttal 0,73%-ra módosult. Az éven belüli lejáratra lekötött betétek új szerződéseinek értéke 82,8 milliárd forinttal 164,5 milliárd forintra emelkedett.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








