A kávéfogyasztás egészségmegőrző hatásait számos kutatás igazolta, köztük a Semmelweis Egyetemé is. Nem mindegy azonban, hogyan fogyasztjuk az italt.
Óriási gondot okoz idehaza a dietetikusok hiánya, a kórházak felében nincs elegendő szakember, aki pedig az szeretne lenni, az nem jut gyakorlati helyhez. Pedig nagy szükség lenne a képzett szakemberekre, ugyanis az étkezés megreformálása megelőzheti súlyos betegségek kialakulását.
Csak minden második kórházban van elegendő dietetikus, és a háziorvosi praxisokban is nagy szükség lenne rájuk. A magánpraxishoz a diploma megszerzése után két év gyakorlatra lenne szükség, csakhogy az állami kórházakban erre nincs elég hely, mert nincs pénz a státuszok fedezésére. Bár az egyetemi szak iránt nagy az érdeklődés, a szükséges gyakorlati idő hiányában sokan végül elhagyják a pályát - írja a Telex.
Magyarországon is egyre nagyobb az igény a dietetikusokra, ugyanis az étkezés megreformálása megelőzheti súlyos betegségek kialakulását, és hozzájárulhat a különböző betegségekben szenvedők életminőségének javításához.
A lapnak nyilatkozó dietetikusok és szakmai szervezetek szerint pénzügyi okok miatt a kórházak nem hirdettek meg elég státuszt a kórházakban. Ez azt jelenti, hogy sok frissen végzett dietetikust nem vesznek fel arra a helyre, ahol szeretné a két év felügyelet alatt végzett munkát teljesíteni.
Rendszerszinten problémát jelent, hogy az egyetem elvégzése után nem tudunk dietetikusként elhelyezkedni
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
– mondta a Telexnek Barbara, aki 2014-ben végzett a Semmelweis Egyetemen.
A MESZK szerint 2018-ban 65 fő szerezett dietetikus szakképesítést, 2021-ben pedig 39, tavaly a végzettek közül pedig csak 19 százaléknak volt működési engedélye.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








