A fizetések nyilvánossá tétele csökkentheti a konfliktusokat, de ehhez alapos tervezés szükséges.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított az eOptika szemüveg- és kontaktlencse webáruház üzemeltetőjével szemben, mivel vélhetően több szempontból is jogsértő gyakorlatot folytat a fogyasztókkal szemben, például az árfeltüntetés területén. A hasonló esetek jövőbeli elkerülése érdekében készítette a GVH oktatóvideóját a jogszerű árfeltüntetésről.
A nemzeti versenyhatóság eljárást indított a hazai kontaktlencse- és szemüveg-kiskereskedelem egyik meghatározó vállalkozásával, az eOptika Kft.-vel szemben, mivel valószínűsíthetően tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat honlapján és hirdetéseiben. A hatóság gyanúja szerint a vállalkozás a honlapján olyan árösszehasonlítást alkalmaz, amely vizuális kialakításával (áthúzott „Bolti ár”, élénken hangsúlyozott online ár, valamint a kettő közti „kedvezmény” mértéke) megtévesztő módon árcsökkentés benyomását kelti a fogyasztókban. Valójában azonban vélhetően nincs szó valódi árkedvezményről, az árösszehasonlítás alapjául szolgáló „Bolti árat” pedig a cég korábban valószínűleg nem alkalmazta.
A GVH emellett azt is feltételezi, hogy a vállalkozás az iWear kontaktlencsék kapcsán – a cég logójának és márkanevének felhasználásával – azt a téves benyomást kelti weboldalán és reklámjaiban, hogy a termékek megvásárolhatóak a webáruházában. Ott azonban a gyártó termékei nem elérhetőek, helyettük a cég az általa forgalmazott kontaktlencsék megvásárlására ösztönöz. A fogyasztók így összetéveszthetik a céget a termékek valódi forgalmazójával.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Csaknem minden tizedik magyarnál célba érnek a kiberbűnözők
- Akkumulátor-jövőkép: Magyarország a negyedik lehet a világon
- Oeconomus: az éves gázfogyasztás 6-7 százaléka hiányzik majd Európából
- Milliárdos ráncfelvarrást kap egy fontos vasútállomás
- Kisgyermekes szülők figyelem, 40 ezer forintot kaphat az államtól
- Fejlemény az Illatos úton talált szennyezés ügyében
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


