Egy felmérés szerint a magyarok 73 százaléka már egy átlagos munkanapon is legalább közepes mértékű stresszt él át, a karácsony előtti időszakban tovább nő a...
Már tesztelik a világ első személyre szabott mRNS alapú rák elleni vakcináját, amely a melanoma visszatérésének kockázatát jelentősen csökkenti. A több száz betegen végzett 3. fázisú vizsgálatot az University College London Hospitals NHS Foundation Trust vezeti.
A világ első személyre szabott mRNS alapú rák elleni vakcinájának klinikai tesztjeit több száz melanomás betegen kezdték el, amint arról a The Guardian számolt be. A melanoma évente körülbelül 132 000 embert érint globálisan, és a bőrrák legveszélyesebb formájaként ismert, amely a legtöbb halálesetért felelős ebben a kategóriában. A kezelés jelenleg főként sebészeti beavatkozásokra, sugárterápiára, gyógyszeres kezelésekre és kemoterápiára támaszkodik.
Az új vakcina minden egyes beteg számára egyedi módon kerül összeállításra, célja pedig az immunrendszer aktiválása a rákos sejtek felkutatása és a betegség kiújulásának megelőzése érdekében. A University College London Hospitals NHS Foundation Trust (UCLH) által vezetett harmadik fázisú vizsgálat előzményeként egy második fázisú tanulmány kimutatta, hogy ezek a vakcinák jelentősen csökkenthetik a melanomás betegeknél a rák visszatérésének esélyét.
Dr. Heather Shaw, a vizsgálat nemzeti koordinátora szerint az mRNS-alapú oltások alkalmasak lehetnek nem csak melanoma, hanem más típusú rákos megbetegedések - mint például tüdő-, hólyag- és veserák - kezelésére is. Az mRNS-4157 (V940) néven ismert vakcina egyénre szabott neoantigén terápiát alkalmaz, amely akár 34 különböző neoantigén kódolását tartalmazza, célja pedig az immunrendszer tumorellenes válaszának aktiválása.
A vakcina előállítása során először tumormintát vesznek a páciensekből, majd DNS-szekvenálást végeznek annak érdekében, hogy létrehozzanak egy adott beteg daganatára specifikus oltóanyagot. Shaw reményei szerint ezek az új terápiák képesek lesznek véglegesen megszabadítani a betegeket a ráktól.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A második fázis eredményei alapján azoknál a súlyosan érintett melanomás betegeknél, akik Keytruda immunterápiát is kaptak az oltóanyaggal együtt, közel feleakkora volt annak valószínűsége három év elteltével, hogy elhunynak vagy náluk kiújul a rák, mint azoknál, akik csak Keytrudát kaptak. A harmadik fázisú vizsgálathoz globálisan kb. 1100 embert terveznek bevonnii annak érdekében, hogy további bizonyítékot gyűjtsenek az oltás hatékonyságáról és biztonságosságáról.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








