Az éjszakai leállás nemcsak a weboldalakat, hanem az SMS-es fogadást és a mobilappokat is érinti.
Elsősorban nem a tartalékolás miatt spájzolt be a többség a járvány tavaszi hullámakor, hanem azért, mert többet kellett otthon főzni a családtagoknak, akik nem az iskolában, munkahelyen ebédeltek a korlátozások alatt - ez derült ki a GfK Hungária Piackutató Kft. 2020. áprilisában, valamint júniusában készült felméréseiből. A kutatócég egyik vezetője szerint a diszkontok forgalma nőtt, de van, amit hiányolnak náluk a magyar vásárlók.
A pandémia kapcsán az emberek egyszerre vásároltak többet, mint korábban, hogy így kerüljék a tömegekkel való gyakoribb érintkezést. A kosárméret mellett nőtt az árérzékenység is - mondta Turcsán Tünde, a GfK Háztartás Panel FMCG Üzletág Igazgatója a piackutató cég friss eredményeiről a Portfolio-nak adott interjújában. Ehhez kapcsolódik, hogy új szempontként bejött, hogy hol van önkiszolgáló pénztár és a járvány alatt az emberek jobban igyekeztek egy helyen beszerezni minden fontos árut, ám egyúttal a boltok közelsége is fontosabb lett, mint korábban.
A koronavírus első hulláma idején nagyon megugrottak a vásárlások, volt, ahol kétszer, háromszor annyit vásároltak a magyarok, mint a korábbi években - mondta el, ám ami érdekes: a többség nem a tartalékolás miatt vásárolt lényegesen többet az átlagosnál, hanem a megváltozott étkezési szokások miatt:
- mondta a kutató, aki hozzátette, hogy júniusban már nem is volt jellemző a tartósabb fogyasztási cikkek felhalmozása sem.
Az online vásárlás kezdeti kapacitás-problémái csak erősítették a magyarokban amúgy is ott lévő szkepszist a netes vásárlással szemben, a diszkontláncok azonban jól jöhetnek ki a pandémiából. Turcsán szerint bár jelentősen megugrott a forgalmuk, fontos az is, hogy fent felsorolt szempontok közül többet nem tudnak kielégíteni, így nem szállítanak házhoz és nem árulnak mindent egy helyen. A szakértő szerint a sikerük titka a jó ár-érték arány mellett, hogy jó minőségű saját márkás termékeik és limitált kiadású árucikkeik vannak, amikkel speciális rétegeket szólítanak meg.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







