Egy évvel ezelőtt jelentősen felbolygatta a hazai a biztosítási piacot az első direktbiztosító, a Genertel színrelépése. Az elmúlt időszak tanulságairól és kihívásairól kérdeztük Csikós Dánielt, a biztosító első emberét.
Pénzentrum.hu: Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján, hogyan értékelik a direkt értékesítési csatorna bevezetését? Melyek voltak a kezdeti nehézségek? Hogyan reagált a piac?
Csikós Dániel: A Genertel jó időben lépett a piacra. Az internetes penetráció mértéke már megfelelően nagy, az online biztosításkötés lehetősége pedig már eléggé ismert volt ahhoz, hogy megfelelő stratégiával sikeresek lehessünk, ugyanakkor lehetőségünk volt egy új kategória, a direktbiztosító hazai bevezetésére is. Kezdeti nehézséget induláskor leginkább az időhiány okozott, néhány hónap alatt kellett létrehozzunk egy új biztosítót. A piac már a Genertel alapításáról kiszivárgott hírekre reagált.
Pénzentrum.hu: A direkt csatornán keresztül tervezik-e a kkv ügyfélkör megszólítását?
Csikós Dániel: A Genertelt vagyonbiztosítóként alapítottuk, amely alapvetően magánszemélyeknek kínálja biztosításait. Természetesen nem zárkózunk el a céges ügyfelek, így a kkv-k elől sem, de céges ügyfeleinket is egyedi szerződésekkel szolgáljuk ki, nem foglalkozunk flották biztosításával.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Pénzentrum.hu: Mennyire van tere itthon a direkt értékesítésnek, mire számítanak, a versenytársak közül mennyien lépnek erre az útra?
Csikós Dániel: A biztosítások direktértékesítésének mindenképp nagy jövőt jósolok, mind a biztosítók, mind az alkuszi közvetítők körében. Az internetes jelenlétet eddig is komolyan vevő nagyobb biztosítók között inkább abban lesz alapvető különbség, hogy a direktbiztosítást csak értékesítési csatorna szintjén építik-e ki, vagy önálló céget is alapítanak a direktbiztosítói modell jegyében.
Pénzentrum.hu: Milyen fejlesztéseket terveznek a közeljövőben? Új termékek, esetleg élet üzletági konstrukciók?
Csikós Dániel: Jelenleg már az idei kötelezős biztosító-váltási időszakra készülünk. Vagyon illetve gépjármű-biztosítási termékpalettánk további szélesítése 2009-re marad, ugyanakkor folyamatosan dolgozunk új szolgáltatások bevezetésének előkészítésén, folyamataink fejlesztésén.
A direkt értékesítési modellről, illetve a Genertel stratégiájáról többet megtudhatnak a Portfolio.hu-Pénzenteum.hu második Biztosítási Konferenciáján, október 7-én. A részletes program itt olvasható.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








