A magyar kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piac az elmúlt években radikális változásokon ment keresztül. Az internetes biztosításkötés elterjedése és az évi egyszeri biztosítóváltás olyan mértékig leszorította az árakat, hogy egyes biztosítók már az évi egyszeri váltási lehetőség eltörlését vetették fel. Az így biztosított egyszerű összehasonlíthatóság azonban igen kedvező az ügyfeleknek, amivel egyre többen élnek is: 2007 novemberében csaknem 700 ezren váltottak biztosítót. Az erős verseny hatására új módszerek jelennek és jelenhetnek meg a gépjármű-biztosítási piacon. Ilyenek a tavaly színre lépett direktbiztosítói megoldások, illetve ilyen lehet a Nyugat-Európában már elterjedt kilométer-arányos biztosítási díj (pay as you drive).
A magyar kötelező biztosítások egy fontos jellemzőben eltérnek más közép-kelet-európai országokétól: hazánkban jelentősen, csaknem 10 százalékponttal magasabb a kárhányad, mint például Szlovákiában - derül ki a PEND Consulting nemrég megjelent tanulmányából. Ezt az eltérést csak részben magyarázza a károk kissé magasabb száma, nagy jelentősége a viszonylag alacsony díjaknak van.
A 2007-es biztosítóváltási kampány során is bebizonyosodott, hogy a kötelező biztosításnál - annak adójellege miatt - csak jó árazással lehetett nyerni. A két legsikeresebb szereplő azonban eltérő stratégiával tett szert jelentős részesedésre: A Genertel radikálisan leszorította költségeit, illetve visszavonható kármentességi bónuszával szinte minden autós csoportban verhetetlen árakat ajánlott. Néhány ügyfélcsoportban azonban az Aegon bizonyult sikeresebbnek. A biztosító a kisgyermekes családokat célozta meg jelentős sikerrel. Az Aegon sikerében nagy szerepet játszhatott az, hogy ebben a csoportban igen elterjedt az internethasználat: a megkérdezett városi, családos fiatalok csaknem 70% böngészi rendszeresen a világhálót.
Hasonló, megkülönböztető stratégiaként jelenhet meg a magyar piacon a Nyugat-Európában sikeres útarányos biztosítási díj. Ebben a biztosítási típusban a gépkocsi tulajdonosa a megtett kilométerekkel arányosan fizeti a biztosítási díjat. A GPS-technológiának köszönhetően ez a biztosítási megoldás az elmúlt években olcsóbbá és könnyen ellenőrizhetővé vált. Így az is mérhető, hogy az autó mennyit megy városban, országúton, illetve autópályán, ezzel még pontosabb kockázatalapú díjszámítás lehetséges.
Egy angol biztosító kalkulátorával elvégzett számítások teljes gépjármű-biztosításra, tehát kötelezőre és cascóra vonatkoznak. Ezek alapján a magyar viszonyokra korrigált útarányos díjak a vizsgált tizenkét ügyfélcsoport felében kedvezőbbnek bizonyultak, mint a legjobb kötelező és a legjobb casco ajánlatok összege. Ezek a biztosítások a környezetvédelmi szempontból legterhelőbb lassú, üzemanyag-igényes belvárosi közlekedés esetében a legdrágábbak, így ösztönözhetik a környezettudatosabb közlekedési módok használatát - adja hírül a PEND Consulting Kft.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok