Múlt hét pénteken lezárult a 2007-es kampány felmondási időszaka. A rekordok és a villámrajtok hónapját élhettük át. Az előzetes becslések beigazolódni látszanak és 700 ezren újragondolták már meglévő szerződéseiket és felmondták azokat. A nagy népi vándorlásnak most is lettek vesztesei és nyertesei és új szereplők is tovább élezték a versenyt.
Hazánkban mintegy 3,9 millió gépjármű van biztosítva, az ágazat díjbevétele pedig 13 milliárd forintra rúg. Láthatjuk tehát, hogy nem kis üzletről van szó. Ezért is megéri beszállni a versenybe és természetesen a felépített ügyfélportfoliónak év közben ki lehet ajánlani más terméket is. Egyre többen ismerik fel ezt a lehetőséget, az idén már 13 társaság hirdette meg tarifáit.
A kiélezett árversenyben egyre tovább csökkent az egy szerződésre eső átlagdíj mértéke. A tarifastruktúrák egyre bonyolódnak, az ügyfelek számára kevésbé átláthatók, a kedvezményrendszerek mellett pedig új díjcsökkentő elemek jelentek meg.
Tavaly közel 500 ezren cserélték le a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat olcsóbbra, mintegy harmaduk választva az internetes biztosításközvetítőket. Az idei évben viszont, az előzetes adatközlések alapján, mintegy 700 ezren váltottak. Az online alkuszok térnyerése is évről-évre szembetűnőbb. 2007-ben már a teljes forgalom 40 százalékát közvetítették.
A Netrisk.hu megőrizte vezető helyét: 127 500 váltóról számolt be. A Biztosítás.hu 110 ezerrel a második, míg a Preventio 35 ezer ügyféllel feljött a harmadik helyre, megelőzve a 25 ezer váltót regisztráló CLB-t - az MTI adatai alapján.
Az idei kampány befutója, az online alkuszok adatközlése alapján, a Genertel volt. Az újonnan alakult biztosító a piac 10 százalékát szerezte meg és 70 ezer szerződést kötött. A második helyen a MÁV biztosító, míg harmadik helyen az Aegon található. A legtöbben az Allianztól pártoltak el ebben az évben, a második helyen ezen a listán az Uniqa Biztosító szerepel, míg a harmadik helyen a Posta Biztosító.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ha nettó pozíciókat nézzük, akkor ugyanezzel a sorrenddel találkozhatunk. Azonban, ha egy biztosító teljes állományára vetítjük az elpártoltak számát, akkor egy érdekesebb szituáció rajzolódik ki. Míg az Allianz elvesztett körülbelül 100 ezer ügyfelet, ez a 1,5 milliós teljes állományához képest egy nem túl jelentős rész. Azonban az Uniqa megközelítőleg 85 ezer elvesztett ügyfele a teljes portfoliójának mintegy 20 százaléka. Ez a tavalyi sikerei után valószínűleg azt jelenti, hogy míg tavaly a piacszerzés volt a társaság fő célkitűzése, addig az idén egy portfoliótisztítást hajtottak végre.
A kampányt teljes mértékben csak a jövő év elején tudjuk kiértékelni, de az már most látszik, hogy egyre inkább felfokozott érdeklődés és kiélezettebb verseny jellemzi a kampányt. Valamint az Internet terjedésével az online alkuszok térnyerése is egyre látványosabb.

Máris árstopot jelentett be az Allianz: hajlottak Nagy Márton kérésére, jövő júniusig nincs áremelés
Tavaly év végi árain kínálja majd a biztosításait az Allianz, miután Nagy Márton belengette a biztosítói árstopot a napokban.

Most érkezett az NGM rendkívüli bejelentése: befagyasztják az árakat, napokon belül jöhet a rendelet
Újabb ársapkát helyezett kilátásba Nagy Márton, ugyanis nem látszik a megegyezés a biztosítókkal a lakásbiztosítások díjaival kapcsolatban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


