A teljes tiltás helyett 90 százalékos szén-dioxid-kibocsátás‑csökkentést várna el a gyártóktól az Európai Tanács.
A Suzuki a múlté? Ez a márka kenterbe veri a japánokat Magyarországon: rengeteg kocsit adnak el
A magyar újautó-piac továbbra is lendületben van: 2025 júliusában közel 26 százalékkal több új személyautót helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban. Az év eddigi legnagyobb nyertese egyértelműen a Ford, amely 64 százalékos növekedést produkált az előző évhez képest. A modellek rangsorát a Suzuki S-Cross vezeti, mögötte a Skoda Octavia és a Suzuki Vitara zárja a dobogót. A statisztikák szerint egyre több városi SUV és crossover kerül a magyar utakra.
10 809 új személyautót helyeztek forgalomba júliusban Magyarországon, ez igen decens eredmény, ugyanis az előző év azonos hónapjában ez a szám csak 8522 volt, azaz majdnem 26 százalékos a növekedés. Sőt, a Datahouse friss adatai szerint 2023 júliusához viszonyítva az előző hónapban majdnem 30 százalékkal emelkedett a forgalomba helyezések száma.
Éves alapon 76 910 jártunk a hónap végén, ami 2024 január-júliushoz képest 7 százalékos növekedést jelent, 2023 első 7 hónapjához viszonyítva pedig több mint 18 százalékkal emelkedett a forgalomba helyezések száma.
A márkák közül a júliust a Toyota nyerte 1120 forgalomba helyezéssel, második a Suzuki 1074 darabbal, a harmadik helyen pedig a Skoda áll, amelyből a múlt hónapban 911 állt forgalomba.
2024 január és július között a legtöbb új autót a Suzuki helyezte forgalomba Magyarországon, összesen 8507 darabot. Szorosan mögötte következik a Toyota 8129 új autóval, majd a Skoda 6776-tal. Az első ötös listába még a Ford (5571) és a Volkswagen (5473) is bekerült.
Friss autóhitel kalkulátor: vesd össze a bankok ajánlatait!
A koreai márkák közül a Kia 4949, a Hyundai pedig 2917 új járművet helyezett forgalomba. A prémiumszegmensben a BMW vezet 4101 darabbal, őt követi a Mercedes 3309, valamint az Audi 2060 forgalomba helyezett autóval.
A Nissan 3783 új járművel előzi meg a Daciát (2434), a Renault-t (2365), valamint az Opelt (1634) és a Peugeot-t (1614). A Volvo 1674, míg a Tesla 1200 autót regisztrált. Az elektromos és kínai márkák közül az MG 1074, a BYD 1005, a KGM (korábban SsangYong) pedig 902 új autót helyezett forgalomba az év első hét hónapjában.
Pezsgőt bonthat a Ford
2025 első hét hónapjában a forgalomba helyezett új autók száma jelentősen emelkedett néhány márka esetében a 2024-es év azonos időszakához képest. A legnagyobb növekedést a Ford érte el, 64,38%-kal több járművet helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban. A kínai BYD 51,58%-os bővülést mutatott, míg a Peugeot 40,23%-kal növelte volumenét.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Kia 29,28%-os, a BMW pedig 25,87%-os növekedést ért el. A Renault (17,37%), a Nissan (17,30%), valamint a Skoda (13,31%) és a Mercedes (12,21%) szintén kétszámjegyű emelkedést könyvelhetett el. Az Audi visszafogottabb, 6,30%-os növekedést mutatott, a Dacia pedig minimális, 2,83%-os pluszt regisztrált.
Ezzel szemben több márka forgalomba helyezése csökkent tavalyhoz képest. A Volkswagen 1,35%-kal, a Toyota 6,15%-kal, míg a Suzuki 10,66%-kal esett vissza. A Tesla (–10,71%), az MG (–11,46%) és a Hyundai (–12,82%) is kétszámjegyű csökkenést mutatott. A KGM (–18,37%), a Volvo (–21,56%) és különösen az Opel (–31,63%) jelentős visszaesést szenvedett el a 2024-es év azonos időszakához képest.
Ez Magyarország kedvenc autója
2025 első hét hónapjában a legtöbb új személyautót Magyarországon a Suzuki S-Crossból helyezték forgalomba: összesen 3769 darabot. Ezzel az S-Cross lett Magyarország kedvenc autója ebben az időszakban. A második helyen a Skoda Octavia végzett 3564 darabbal, míg a dobogó harmadik fokára egy másik Suzuki-modell, a Vitara állhatott fel 3220 forgalomba helyezéssel - korábban éveken keresztül vezette ezt az összesítést.
A középmezőnyben több SUV és városi crossover is helyet kapott. A Nissan Qashqai (2419), a Kia Ceed (2149), a Dacia Duster (1737) és a Ford Tourneo Custom (1713) jól teljesítettek. A Toyota három modellel is bekerült a húszas toplistába: a Corolla (1552), a Yaris Cross (1446) és a C-HR (1332) is népszerűnek bizonyult. A Volkswagen Golf (1251) még mindig tartja magát a listán, míg a Corolla Cross (1019) és a Ford New Puma (1018) szorosan követik egymást.
A lista második felében olyan modellek találhatók, mint a Hyundai Tucson (967), a Ford Kuga (955), a Nissan X-Trail (890) és a Skoda Superb (834). Az MG ZS 832 forgalomba helyezéssel zárja a húszas listát, ami azt jelzi, hogy a kínai márkák is egyre inkább megvetik a lábukat a magyar piacon.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








