Az Európai Unióban novemberben és az év eddigi részében is nőtt az új személygépkocsik forgalomba helyezése az egy évvel korábbihoz képest.
Az Audi 7500 munkahelyet szüntet meg Németországban, reagálva az autóipar lassulására és az elektromos autók iránti kereslet csökkenésére. A leépítés 2029-ig fokozatosan zajlik, miközben a vállalat célja a termelékenység növelése és a költségek csökkentése. A döntés egy nagyobb átalakítás része a Volkswagen csoporton belül, amely összesen 48 ezer állást érint.
Az Audi hétfőn bejelentette, hogy 7500 munkahelyet szüntet meg Németországban. A döntés hátterében az autóipar lassulása, az elektromos autók iránti kereslet csökkenése és az egyre erősödő kínai verseny áll – írja a Deutsche Welle alapján a hvg.hu. A leépítést fokozatosan, 2029-ig hajtják végre, ami az Audi globális munkaerejének körülbelül 8 százalékát érinti. A vállalat szerint a cél a termelékenység, a gyorsaság és a rugalmasság növelése.
A kötelező elbocsátásokat korábban 2029 végéig megakadályozó munkahelyvédelmi programot most 2033 végéig meghosszabbították. Ennek értelmében a létszámcsökkentés elsősorban a szerződések lejártával, nyugdíjazással vagy felmondásokkal valósul meg, az üresedő pozíciók betöltése nélkül.
A döntés középtávon évi 1 milliárd eurós megtakarítást eredményezhet. Ez egy nagyobb leépítési folyamat része a Volkswagen csoporton belül, amely összesen 48 ezer munkahelyet érint. A Volkswagen 35 ezer állás megszüntetésével járó költségcsökkentési programot indított, a Porsche 3900 munkahelyet épít le, míg a Cariad, a cég szoftverfejlesztő részlege 1600 fős csökkentést tervez.
Az Audi már 2019 óta 9500 munkahelyet szüntetett meg a gyártás területén, hogy forrásokat szabadítson fel az elektromos autókra való átálláshoz és növelje a nyereségét 9-11 százalékra. Ez a cél azonban nem valósult meg. A vállalat várhatóan kedden teszi közzé 2024-es eredményeit, de az eddigi adatok alapján jelentősen elmaradnak a tervektől.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








