Kíváncsiak voltunk, vajon alkalmas-e családi használatra az EV9 kistestvére. És mit keres egy vágódeszka az utastérben? Cikkünkből kiderül.

Az Audi 7500 munkahelyet szüntet meg Németországban, reagálva az autóipar lassulására és az elektromos autók iránti kereslet csökkenésére. A leépítés 2029-ig fokozatosan zajlik, miközben a vállalat célja a termelékenység növelése és a költségek csökkentése. A döntés egy nagyobb átalakítás része a Volkswagen csoporton belül, amely összesen 48 ezer állást érint.
Az Audi hétfőn bejelentette, hogy 7500 munkahelyet szüntet meg Németországban. A döntés hátterében az autóipar lassulása, az elektromos autók iránti kereslet csökkenése és az egyre erősödő kínai verseny áll – írja a Deutsche Welle alapján a hvg.hu. A leépítést fokozatosan, 2029-ig hajtják végre, ami az Audi globális munkaerejének körülbelül 8 százalékát érinti. A vállalat szerint a cél a termelékenység, a gyorsaság és a rugalmasság növelése.
A kötelező elbocsátásokat korábban 2029 végéig megakadályozó munkahelyvédelmi programot most 2033 végéig meghosszabbították. Ennek értelmében a létszámcsökkentés elsősorban a szerződések lejártával, nyugdíjazással vagy felmondásokkal valósul meg, az üresedő pozíciók betöltése nélkül.
A döntés középtávon évi 1 milliárd eurós megtakarítást eredményezhet. Ez egy nagyobb leépítési folyamat része a Volkswagen csoporton belül, amely összesen 48 ezer munkahelyet érint. A Volkswagen 35 ezer állás megszüntetésével járó költségcsökkentési programot indított, a Porsche 3900 munkahelyet épít le, míg a Cariad, a cég szoftverfejlesztő részlege 1600 fős csökkentést tervez.
Az Audi már 2019 óta 9500 munkahelyet szüntetett meg a gyártás területén, hogy forrásokat szabadítson fel az elektromos autókra való átálláshoz és növelje a nyereségét 9-11 százalékra. Ez a cél azonban nem valósult meg. A vállalat várhatóan kedden teszi közzé 2024-es eredményeit, de az eddigi adatok alapján jelentősen elmaradnak a tervektől.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


