Ez derül ki a kölni Institut der deutschen Wirtschaft kedden közzétett elemzéséből.
A kínai autógyártók egyre több hibrid járművet exportálnak Európába, kihasználva az EU elektromos autókra vonatkozó vámintézkedéseinek korlátait, amelyek nem érintik a hibrideket. Az olyan márkák, mint a BYD, olcsóbb és hatékonyabb modellekkel célozzák meg a költségérzékeny európai fogyasztókat, miközben egyes gyártók az európai termelés bővítését is tervezik. Az elemzők szerint a hibrid export növekedése tovább gyorsulhat, mivel Kína igyekszik megoldani hazai túlkapacitási problémáit.
A kínai autógyártók fokozzák a hibrid járművek exportját Európába, és újabb modelleket terveznek a kulcsfontosságú piacra, ami rávilágít az Európai Unió elektromos járművekre vonatkozó vámtarifáinak korlátaira. Az EU legújabb, az olcsó kínai import ellen védelmet nyújtó EV-vámjai nem vonatkoznak a hibrid autókra, ami lehetővé teheti, hogy olyan nagy márkák, mint Kína vezető EV-gyártója, a BYD, tovább terjeszkedjenek a régióban – vélik elemzők a Reuters szerint.
Egyes gyártók emellett áthelyezik a gyártást és az összeszerelést Európába, hogy csökkentsék a vámokkal kapcsolatos költségeket.
A növekedést a kínai autógyártók részéről az a tendencia hajtja, hogy a plug-in hibridekre (PHEV) váltanak, hogy elkerüljék az új EU-s vámokat a Kínából érkező akkumulátoros EV-kre (BEV)
– mondta Murtuza Ali, a Counterpoint Research elemzője. A szakértő szerint Kína hibrid exportja Európába idén 20%-kal nőhet, és jövőre még gyorsabb ütem várható.
Az EU október végén életbe léptetett, akár 45,3%-os kínai EV-behozatali vámjai az Európai Bizottság szerint az igazságtalan állami támogatások ellensúlyozására szolgálnak, amelyek évente 3 millió darabos többletgyártási kapacitást eredményeztek Kínában, ami kétszerese az EU piacának. Az EV-importokkal kapcsolatos szubvencióellenes vizsgálatok, valamint a kínai gazdasági lassulás miatti csökkenő autóeladások arra késztettek néhány autógyártót, hogy európai stratégiájukat a hibrid exportokra helyezzék át.
A benzint és villamos energiát kombináló hibrid autók egyre népszerűbbek, mivel a vásárlók költséghatékony kompromisszumnak tartják őket a hagyományos és tisztán elektromos autók között. Július és október között a hibrid export Európába több mint megháromszorozódott az előző év azonos időszakához képest, elérve a 65 800 darabot – derül ki a China Passenger Car Association adataiból.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ez az exportbővülés hozzájárult ahhoz, hogy a plug-in és hagyományos hibridek a harmadik negyedévben Kína összes európai autóeladásának 18%-át tették ki, szemben az első negyedévi 9%-kal. Ezzel szemben az EV-k szállításának aránya ugyanebben az időszakban 62%-ról 58%-ra csökkent.
Ez a tendencia várhatóan tovább erősödik. Kína, amely tavaly megelőzte Japánt a világ legnagyobb autóexportőreként, tovább növeli exportját, hogy megoldja a hazai túlkapacitás problémáját – vélik az elemzők. Az Egyesült Államok és Kanada által a kínai gyártású EV-kre kivetett 100%-os vámok miatt Európa az egyik legkézenfekvőbb piac a kínai autógyártók számára.
A kínai autógyártók az európai és japán cégek által dominált plug-in hibrid piacot is felforgathatják, mivel olcsóbb, jobb üzemanyag-hatékonyságú modelleket kínálnak a költségérzékeny fogyasztóknak. Például a BYD Seal U DM-i modellje 35 900 eurós árával olcsóbb a Volkswagen Tiguanjánál, és 10%-kal kedvezőbb árú, mint a Toyota C-HR PHEV-je. A BYD emellett fontolgatja, hogy magyarországi üzemében EV-ket és hibrideket is gyártson.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








