Bemondták, tényleg új kínai autógyár jöhet Magyarországra: rengeteg kocsi készülhet az üzemben
A kínai Great Wall Motor (GWM) első európai gyártóüzemének helyszínét keresi, és 2029-re évi 300 ezer autó előállítását tervezi a kontinensen.
A kínai Great Wall Motor (GWM) első európai gyártóüzemének helyszínét keresi, és 2029-re évi 300 ezer autó előállítását tervezi a kontinensen.
Hivatalosan is bemutatták az új Jaecoo 5-öt Magyarországon. A kínai modell kezdő listaára 11 190 000 forint, az elektromos változat 15 millió alatt startol.
Öt olyan elektromos autó is kapható jelenleg Magyarországon, amiért 10 millió forintnál kevesebbet kell fizetni.
A nemzetgazdasági miniszter új kínai autóipari központot lengetett be Pécs mellé, és beszélt a kamatokról, az USA-val való egyezményről és a Trump–Orbán találkozóról is.
Az Európai Bizottság decemberben új kategóriát hozhat létre a megfizethető kis elektromos autók számára, hogy fellendítse az európai piacot és visszaszorítsa a kínai gyártók térnyerését.
Az EU tavaly októberben 45%-os vámot is kivetett a kínai elektromos járművekre.
Az XPENG kínai elektromosautó-gyártó hivatalosan is belépett a magyar piacra. Az értékesítés ősszel indul, elsőként a P7, a G6 és a G9 modellekkel.
A BYD megerősítette, hogy 2025 végén elindul a szegedi gyár a Dolphin Surf modell gyártásával.
A kínai elektromos és hidrogén meghajtású buszokat és teherautókat gyártó vállalat 30-50 millió dolláros beruházást tervez.
Megérkezett Magyarországra a kínai Chery márka, elsőként a Tiggo 7 és Tiggo 8 SUV-modellekkel
Kína ellenzi az USA India elleni vámjait, és szorosabb együttműködést sürget Indiával.
2025 első hét hónapjában tovább erősödött a kínai autómárkák jelenléte a magyar használtautó-piacon.
Késnek és-vagy visszafogottabb kapacitással indulhatnak el a legnagyobb kínai beruházások Magyarországon, a CATL és a BYD körül is bizonytalanságra okot adó hírek jelentek meg.
A somogyi térség ipari kibocsátása az elmúlt évtizedben jelentősen nőtt.
Ezzel párhuzamosan a cég törökországi projektje a vártnál korábban startol, és gyorsabb felfutást produkálhat.
A kínai BYD 32 milliárd forint értékű beruházással új elektromosbusz-gyártó üzemet épít Komáromban, amelynek köszönhetően 620 új munkahely jön majd létre.
Acélipari megállapodás: a voestalpine szállítja az acélt a BYD magyarországi gyárához
A BYD lassította termelését és visszafogta terjeszkedési terveit Kínában a növekvő készletek és a kihívásokkal teli piaci környezet miatt.
Miközben egyes akkumulátoripari vállalatok jelentős leépítéseket hajtanak végre Magyarországon, más cégek intenzív toborzásba kezdtek.
A kínai autógyártók jelentős előnyre tettek szert a globális elektromos járműpiacon, megelőzve a versenytársakat, köztük a Teslát is.