Petr Pavel szerint eljött az a pont, amikor a NATO légterét megsértő orosz repülőgépeket és drónokat akár le is kellene lőni, ha Moszkva tovább feszegeti...
Az európai autógyártókat, köztük a Stellantist és a Volkswagent, egyre súlyosabb keresleti problémák és növekvő költségek sújtják, amelyek milliárdos értékvesztést okoznak. A kínai és amerikai kereslet gyengesége, valamint az EU és Kína közötti kereskedelmi feszültségek tovább súlyosbítják a helyzetet. Emellett az elektromos járművek piacán a kínai versenytársak előretörése és az európai kereslet csökkenése is nehézségeket okoz.
Az európai autógyártó Stellantis hétfőn csatlakozott a nagyobb versenytársához, a Volkswagenhez és másokhoz, figyelmeztetve az autóipari kereslet romló kilátásaira és a növekvő költségekre, amelyek milliárd eurót töröltek el az iparág piaci értékéből. A vállalatok gyenge kereslettel küzdenek Kínában és az Egyesült Államokban, valamint egy lehetséges kereskedelmi háborúval Peking és az Európai Unió között, mivel az EU a kínai elektromos járművek elleni importvámok véglegesítésére készül, amelyeket állítólagos támogatások miatt vezetnek be - írja a Reuters.
A brit luxusautógyártó, az Aston Martin szintén részben a kínai kereslet csökkenését okolta a teljes éves nyereség figyelmeztetése miatt hétfőn, ahogyan korábban ebben a hónapban a Mercedes-Benz és a BMW is tette. Az Aston Martin részvényei 28%-ot zuhantak, ezzel közel két éve a legalacsonyabb szintre kerültek. A Stellantis részvényei, amelyek korábban népszerűek voltak a befektetők körében, de mostanra lassúnak tűnnek az amerikai piacon felmerülő problémák kezelésében, közel 15%-ot estek, és elérték a 2022 decemberi mélypontot. A Stellantis részvényei idén 38%-ot veszítettek értékükből, ezzel Európa legrosszabbul teljesítő autógyártójává váltak.
A legfrissebb figyelmeztetések a Volkswagen pénteki bejelentését követték, miszerint a cég másodszor csökkentette a 2024-es nyereségkilátását három hónapon belül. A Volkswagen részvényei hétfő délelőtt több mint 2,8%-ot estek. A német autóóriások bevételük körülbelül egyharmadát Kínából szerzik, és sújtja őket az ottani gyengébb gazdaság, a kínai hazai autógyártók erősebb versenye és az elektromos járművek piacán kialakult árháború.
Az európai kereslet csökkenése sem segített. Az EU-ban az új autók eladása augusztusban 18,3%-kal esett vissza, ami három éve a legalacsonyabb szint, kétszámjegyű veszteségekkel a nagyobb piacokon, mint Németország, Franciaország és Olaszország, valamint az elektromos járművek eladásainak csökkenése. Azonban a Stellantis problémáinak nagy része Észak-Amerikából származik - írja a lap.
Az amerikai piacon forgalmazott drága Jeep-ek és pickupok gyakorlatilag az összes nyereséget generálták a cég számára, mióta a Stellantis a 2021-es FCA és PSA egyesülésével megalakult, és nyereséghányadukat az iparág többi szereplője irigyli. Azonban a magas készletek és gyenge eladások miatt a Stellantis rosszul ítélte meg ezt a kiemelt piacot, ami arra kényszerítette a vállalatot, hogy csökkentse a termelést, miközben kedvezményeket kínál a kereskedők raktárában álló járművekre - értékeltek a piaci elemzők.
Ennek eredményeként a Stellantis az évre vonatkozó kiigazított nyereséghányadát 5,5% és 7% közé csökkentette, a korábbi kétszámjegyű helyett, és negatív pénzforgalomról figyelmeztetett, ami 5 milliárd euró és 10 milliárd euró közötti lehet. A Bernstein elemzői szerint a Stellantis lassan reagált a befektetők aggályaira az amerikai készletek nagyságával kapcsolatban.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
"A mai csökkentés drasztikus irányváltást jelez" – írták az elemzők, hozzátéve, hogy a reakciók késlekedése, valamint az árképzési fegyelem miatti aggályok "jelentős erőfeszítést igényelnek majd a bizalom helyreállításához a jövőben". A három legnagyobb európai autógyártó – VW, Stellantis és Renault – 12 hónapos előretekintő ár-nyereség mutatói körülbelül 3% körül mozognak, ami sokkal alacsonyabb, mint amerikai riválisaiké, a GM-é és a Fordé, valamint a világ legnagyobb autógyártójáé, a Toyotáé.
A hagyományos európai autógyártók problémái közös ponton találkoznak: a kínai versenytársak erősödő konkurenciája, amelyek gyorsabban képesek olcsóbb és jobb elektromos járműveket fejleszteni, mint a Volkswagen, a Stellantis vagy a Renault. Ugyanakkor küzdenek a saját elektromos járműveik eladásával, miközben hatalmas összegeket fektetnek be új, megfizethetőbb modellek kifejlesztésébe.
A termelési vonalak új modellekre történő átállítása csökkenti a bevételtermelő kapacitást, ami súlyosbítja a pénzforgalmi problémákat a hagyományos autógyártóknál, akik már így is kihasználatlan kapacitási gondokkal küzdenek, amelyeket eddig nem tudtak megoldani. A kínai piaci részesedés csökkenése és az európai kereslet visszaesése miatt a Volkswagen arra figyelmeztetett, hogy lehetséges németországi üzembezárásokra kerül sor, ami összecsapáshoz vezethet a befolyásos IG Metall szakszervezettel. A bérekről folytatott tárgyalások a Volkswagen és a szakszervezet között a múlt héten kezdődtek.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








