A kínai autógyártók példátlan tempóban hódítják meg az európai piacot: novemberben több mint kétszeresére növelték eladásaikat az előző év azonos időszakához képest.
A világ legnagyobb autóipari alkatrész és berendezés beszállító vállalata, a Bosch szerint az elkövetkező években jelentősen fellendül a kínai autógyártók üzemépítési aktivitása Európában.
Az első fecskék már meg is jelentek. A kínai BYD például Magyarországon létesít üzemet. A Leapmotor pedig az Opel anyavállalatával, a Stellantisszal kötött szerződés keretében a lengyelországi Tichy üzem kapacitását készül haszonsítani. A Chery a spanyol EV Motors gyártóval közös vállalkozásban fog autókat gyártani a Nissan egykori barcelonai üzemében.
Stefan Hartung, a Bosch vezérigazgatója elmondta, hogy cége számára az importról a helyi gyártásra átálló kínai cégek jó üzletet jelentenek mind alkatrész beszállítóként, mind pedig üzemépítő kivitelezőként.
A német autóipar túlzott kínai függőségét kifogásoló kritikákról szólva Hartung rámutatott, hogy Kína mind Németország, mind egész Európa számára egyaránt nagyon fontos felvevőpiacot jelent. "A kölcsönös függőség egyáltalán nem rossz dolog" - fogalmazott, hozzátéve, hogy "az egyoldalú függőség persze nem kedvező dolog, de az ellene való fellépésnek sem lenne szabad gazdasági elszigetelődéshez vezetnie".
A Bosch nagy lehetőségeket lát India, a világ harmadik legnagyobb autópiacának a gyártói esetében is. Markus Heyn, a Bosch Mobility autóipari beszállítói üzletágának a vezetője szerint az indiai gyártóknál meredek növekedésre lehet számítani nem csak az ott elterjedt kisautók, de már a magasabb árfekvésű kategóriák esetében is. "A kínai gyártókhoz hasonlóan az indiai gyártók piaci részesedése is növekszik" - mutatott rá.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Címlapkép: MTI/Komka Péter
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








