A magyar autósok többsége továbbra is bizalmatlan az elektromos autózással szemben – derül ki egy több mint 1500 fő bevonásával végzett kutatásból.

A Volkswagen egy német médiajelentés szerint az új, megfizethetőbb akkumulátoros-elektromos autó sorozatgyártását azért késlelteti, mert a vártól engedékenyebb EU-s környezetvédelmi szabályok (Euro 7) miatt hosszabb ideig lehet majd értékesíteni a kisebb, belsőégésű motorral hajtott autókat.
A tavaly márciusban bemutatott ID.2all koncepció alapján készülő kisméretű elektromos jármű friss tervek szerint 2026 májusában kerülhet sorozatgyártásba, 2025 helyett - számolt be egy német lap. A sorozatgyártás után az ID.2allt 25 000 eurónál alacsonyabb alapáron tervezik értékesíteni.
A Volkswagen és más európai autógyártók előrejelzéseikben azt várták, hogy az évtized végére a szigorú Euro 7 környezetvédelmi szabályok miatt nem lesznek képesek nyereségesen értékesíteni a kisebb belső égésű kisautókat. Az uniós országok azonban erős lobbitevékenység eredményeként megállapodtak abban, hogy nem változtatják meg a személygépkocsikra és kisteherautókra vonatkozó jelenlegi Euro 6-os feltételeket és kibocsátási határértékeket.
A VW továbbra is azt tervezi, hogy 2025-re mutatja be az ID2allt, de a modellből csak kis darabszámban készül majd a teljes felfutás előtt. Azonban a sorozatgyártás késlekedésének köszönhetően még jobban lemaradhat az európai riválisaival szemben.

-
Most kiderül, hogy mennyire AI-ready a hazai kkv szektor – Töltsd ki a kérdőívet!
A kérdőív kitöltése 5 perc.
-
Készpénz helyett digitális: így fizet ma Magyarország - videó
2024-ben az elektronikus tranzakciók száma pedig meghaladta a 2,5 milliárdot.
-
Új befektetési lehetőségek a műtárgypiacon (x)
Szeptember 12-22. között a BÁV ART Bécsi utcai galériájának története új fejezethez érkezik: elstartol az I. Bécsi utcai kamara aukció.


