20 °C Budapest
Kiderült, miért küldenék sokan roncstelepre saját autójukat: meglepő az indok

Kiderült, miért küldenék sokan roncstelepre saját autójukat: meglepő az indok

2019. december 1. 14:02

Sok gépkocsi-tulajdonos kész lenne lemondani a saját autóról, ha önvezető mobilitási megoldást (pl. önvezető buszt vagy taxit) használhatna, így a gépkocsigyártóknak számolni kell ezzel a jövőbeli trenddel - derül ki egy friss felmérésből.

A “Mobility Services: The Customer Perspective" című jelentés azt vizsgálja, hogy a gépkocsigyártóknak milyen jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a mobilitási szolgáltatások terjedése miatt. A felmérésben 7 000 egyesült államokbeli, európai és kínai fogyasztó vett részt, akiknek 85 százaléka gépkocsitulajdonos. A mobilitási szolgáltatások piacán az önvezető gépjármű-technológiák folyamatos fejlődéséből adódó várható exponenciális növekedés alapján az Accenture arra számít, hogy a mobilitási szolgálatásokból származó árbevétel 2030-ra globálisan elérheti a 1 200 milliárd eurót.

Fontos megállapítás, hogy bár a gépkocsi-tulajdonosok 96 százaléka úgy véli, valószínűleg a jövőben is lesz saját autója, közel fele (48%) kész lenne erről lemondani abban az esetben, ha elérhetőek lennének alternatív önvezető mobilitási megoldások.

Érdekes módon a prémium márkájú gépkocsik tulajdonosai nagyobb hajlandóságot mutatnak a saját autóról való lemondásról, mint a nem prémium márkájú autótulajdonosok. Kínában a prémium márkájú gépkocsik tulajdonosai kétszer nagyobb valószínűséggel vennék fontolóra a saját autóról való lemondást, mint egyesült államokbeli társaik (78% és 39%), míg az európai autósok 55 százalékos aránnyal Kína és az USA között foglalnak helyet.

Mivel az átállás elkerülhetetlennek tűnik, könnyen előfordulhat, hogy a megfelelő ajánlatokkal rendelkező, új mobilitási szolgáltatók elhódíthatják a hagyományos gépkocsigyártók ügyfeleit

- mutatott rá Axel Schmidt, az Accenture mobilitási ágazatának globális vezetője.

A hagyományos gépkocsigyártóknak át kell gondolniuk a saját autó kérdését és a különféle alternatívákat, tehát egy sima autógyártó helyett a mobilitási szolgáltatások közvetítőivé válhatnak. A Kínában tapasztalható önvezető mobilitási megoldások iránti különösen nagy érdeklődés miatt, ezt a szolgáltatási modellt a kínai piacon lenne érdemes tesztelni az európai és az amerikai bevezetés előtt.

Veszélyben a márkaérték

A jelentés másik fontos megállapítása: a gépkocsi márkája veszít fontosságából. Amikor arra kérték a felmérés résztvevőit, hogy állítsanak fontossági sorrendbe több mint 12 gépkocsivásárlási és gépkocsimegosztási szempontot (pl. ár, sebesség, rugalmasság, kényelem, környezetterhelés, márka és privát tér), a gépkocsivásárlásnál hatodik, gépkocsimegosztás esetén pedig a tizedik helyre sorolták magát a márkát.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 45 318 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 13,6 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 45 639 forintos törlesztőt (THM 13,95%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Élénk az érdeklődés a kiegészítő (utazást kisérő) szolgáltatások iránt

A felmérés eredményei szerint nagy az érdeklődés az önvezető járművek használata során felmerülő kiegészítő szolgáltatások (zenei és videóstreaming, wellness - pl. masszázsülések -, vendéglátási és hotelszolgáltatások) iránt. Az összes válaszadó 89%-a és a 18-37 éves korosztály 97%-a volt nyitott az ilyen jellegű szolgáltatásokra, bár a jelentés ezen a téren nagy eltérést mutatott a különböző földrajzi térségek között: pl. a kínaiak körében jóval népszerűbbek voltak az ilyen jellegű szolgáltatások.

Az önvezető járművek használatának lehetőségei a nagyvárosokon kívül

A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók közel fele (45%) szívesen költözne máshova, ha az önvezető járművekkel megoldható lenne a napi ingázás. Erre is Kínában van a legnagyobb hajlandóság (55%) - Európában 42%, az USA-ban pedig 37% volt a költözést választók aránya.

A megkérdezettek egyharmada (34%) szívesen költözne külvárosba vagy vidékre az önvezető járművek megjelenése után. Míg a legtöbb autógyártó a városi övezetekre összpontosítja az önvezető szolgáltatások bevezetését, a jelentés szerint érdemes lenne ezt a külvárosi és vidéki területekre is kiterjeszteni. A városi, prémium ügyfelek több mint egyharmada (37%) nyilatkozott úgy, hogy akár kijjebb is költözne, ha önvezető járműveket vehetne igénybe a napi utazásokhoz.

NEKED AJÁNLJUK
Erre kevesen számítottak: egyre kevesebben veszik a Tokaji Aszút, ez fogy helyette a hazai boltokban

Tokaj-Hegyalján például bárki örökbe fogadhat egy szőlőtőkét, és egy év után, fáradozások nélkül, akár a saját névvel ellátott borát is kézhez veheti.

Több ezer magyar szülő rontja el így a gyerekét: vigyázz, nehogy elkövesd ezt a hibát

Mi, magyarok nem vagyunk a toppon, ha pénzügyi tudatosságról van szó, pedig fontos lenne, hogy jó példával járjunk gyermekeink előtt is.

Ismét zsebbe kell nyúlnia a magyar szülőknek: súlyos kiadás vár rájuk a következő hónapokban

Az infláció miatt a szülőknek a zsebpénz politikájukat is át kell gondolniuk, hiszen minden drágul, így bizony a zsebpénzt is emelni kellene.

Ők azok, akik a válságból is profitálnak: keveseknek jön be, de nagyot kaszálnak majd

Pistyur Veronika szerint a válságban erős üzleti tervek is születhetnek, hiszen jobban figyelünk, és reagálunk, mint akkor, ha kényelem van.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. október 7. péntek
Amália
40. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Portfolio Future of Finance 2022
Pénzügyeink 5, 10 vagy 20 év múlva? Új konferencia ad teljes képet.
EZT OLVASTAD MÁR?