2024 februárjában a turisztikai szálláshelyeken1 (kereskedelmi, magán- és egyéb szálláshelyeken) 883 ezer vendég 2,2 millió vendégéjszakát töltött el.
Sok gépkocsi-tulajdonos kész lenne lemondani a saját autóról, ha önvezető mobilitási megoldást (pl. önvezető buszt vagy taxit) használhatna, így a gépkocsigyártóknak számolni kell ezzel a jövőbeli trenddel - derül ki egy friss felmérésből.
A “Mobility Services: The Customer Perspective" című jelentés azt vizsgálja, hogy a gépkocsigyártóknak milyen jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a mobilitási szolgáltatások terjedése miatt. A felmérésben 7 000 egyesült államokbeli, európai és kínai fogyasztó vett részt, akiknek 85 százaléka gépkocsitulajdonos. A mobilitási szolgáltatások piacán az önvezető gépjármű-technológiák folyamatos fejlődéséből adódó várható exponenciális növekedés alapján az Accenture arra számít, hogy a mobilitási szolgálatásokból származó árbevétel 2030-ra globálisan elérheti a 1 200 milliárd eurót.
Fontos megállapítás, hogy bár a gépkocsi-tulajdonosok 96 százaléka úgy véli, valószínűleg a jövőben is lesz saját autója, közel fele (48%) kész lenne erről lemondani abban az esetben, ha elérhetőek lennének alternatív önvezető mobilitási megoldások.
Érdekes módon a prémium márkájú gépkocsik tulajdonosai nagyobb hajlandóságot mutatnak a saját autóról való lemondásról, mint a nem prémium márkájú autótulajdonosok. Kínában a prémium márkájú gépkocsik tulajdonosai kétszer nagyobb valószínűséggel vennék fontolóra a saját autóról való lemondást, mint egyesült államokbeli társaik (78% és 39%), míg az európai autósok 55 százalékos aránnyal Kína és az USA között foglalnak helyet.
- mutatott rá Axel Schmidt, az Accenture mobilitási ágazatának globális vezetője.
Veszélyben a márkaérték
A jelentés másik fontos megállapítása: a gépkocsi márkája veszít fontosságából. Amikor arra kérték a felmérés résztvevőit, hogy állítsanak fontossági sorrendbe több mint 12 gépkocsivásárlási és gépkocsimegosztási szempontot (pl. ár, sebesség, rugalmasság, kényelem, környezetterhelés, márka és privát tér), a gépkocsivásárlásnál hatodik, gépkocsimegosztás esetén pedig a tizedik helyre sorolták magát a márkát.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Élénk az érdeklődés a kiegészítő (utazást kisérő) szolgáltatások iránt
A felmérés eredményei szerint nagy az érdeklődés az önvezető járművek használata során felmerülő kiegészítő szolgáltatások (zenei és videóstreaming, wellness - pl. masszázsülések -, vendéglátási és hotelszolgáltatások) iránt. Az összes válaszadó 89%-a és a 18-37 éves korosztály 97%-a volt nyitott az ilyen jellegű szolgáltatásokra, bár a jelentés ezen a téren nagy eltérést mutatott a különböző földrajzi térségek között: pl. a kínaiak körében jóval népszerűbbek voltak az ilyen jellegű szolgáltatások.
Az önvezető járművek használatának lehetőségei a nagyvárosokon kívül
A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók közel fele (45%) szívesen költözne máshova, ha az önvezető járművekkel megoldható lenne a napi ingázás. Erre is Kínában van a legnagyobb hajlandóság (55%) - Európában 42%, az USA-ban pedig 37% volt a költözést választók aránya.
A megkérdezettek egyharmada (34%) szívesen költözne külvárosba vagy vidékre az önvezető járművek megjelenése után. Míg a legtöbb autógyártó a városi övezetekre összpontosítja az önvezető szolgáltatások bevezetését, a jelentés szerint érdemes lenne ezt a külvárosi és vidéki területekre is kiterjeszteni. A városi, prémium ügyfelek több mint egyharmada (37%) nyilatkozott úgy, hogy akár kijjebb is költözne, ha önvezető járműveket vehetne igénybe a napi utazásokhoz.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Varga Mihály elárulta, mennyivel tartozik az államnak a főváros
- Jókorát drágult a bárány
- Új világ köszöntött be a hazai bankautomatáknál
- Ébredezik a turizmus is
- Szeged–Veszprém a BL-ben: Kárpáti Krisztián szerint csak a pillanatnyi forma fog dönteni
- Nagy István: nagyobb hangsúlyt kell fektetni a zöldenergia térnyerésére