Egyre több csalási kísérletet lepleznek le a KRESZ-vizsgákon: rejtett kameráktól a fizetett dublőrökig sokféle trükkel próbálnak átjutni a vizsgázók.
A kormány az útprogram keretében 2024-ig - túlnyomórészt hazai forrásból - mintegy 3200 milliárd forintból bővíti az úthálózatot - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára pénteken Budapesten, sajtótájékoztatón.
Schanda Tamás hozzátette: a 2016 és 2024 közötti időszakban mintegy 1000 kilométernyi új szakasszal bővül a magas szolgáltatási színvonalú hazai közúthálózat. Míg kilenc éve az autópályák és autóutak hossza nem érte el az 1300 kilométert, 2019-ben már meghaladja az 1500 kilométert. Csak idén mintegy 200 kilométernyi gyorsforgalmi és főutat adtak, illetve adnak át.
Lecserélnéd a régi kocsit? Keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!
Emlékeztetett rá, hogy az elmúlt néhány hétben jelentős előrelépés történt Békéscsaba, Kaposvár, Salgótarján és Vác magas színvonalú közúti kapcsolatának megteremtésében. Az autósok a múlt héten vehették birtokba az M44 leghosszabb, 62 kilométeres szakaszát Tiszakürt és Kondoros között. Bár Kecskemét és a Viharsarok felé is akad még megépítendő útszakasz, a befejezett beruházásnak köszönhetően már most húsz perccel csökkent a menetidő Budapest és a békési megyeszékhely között - emelte ki.
Az államtitkár hangsúlyozta: 2002 óta nem készült el egyszerre ilyen hosszú állami beruházásban épült gyorsforgalmi útszakasz, akkor fejezték be ugyanis hazai forrásból az M3 autópálya Füzesabony - Polgár közötti, 65 kilométeres szakaszát. Az M44 elsőként forgalomba helyezett szakasza az államtitkár szerint annak is jelképe, hogy a magyar állam képessé vált önerőből fejleszteni a közlekedési infrastruktúrát.
Kifejtette: az úthálózat fejlesztése nemzeti érdek. Az új, jó minőségű utaknak köszönhetően ugyanis biztonságosabban és gyorsabban közlekedhetnek az emberek, a helyi vállalkozások versenyképesebbé válnak, valamint a befektetők számára is vonzóbbá válik a térség. A kormány ezért kiemelt ügyként kezeli a gyorsforgalmi úthálózat bővítését - jelezte.
A cél az, hogy minden megyei jogú várost bekapcsoljanak a négysávos úthálózatba, az ország bármely pontjáról el lehessen jutni legfeljebb fél órán belül egy gyorsforgalmi útra, valamint az autópályák, autóutak elérjenek az országhatárokig - idézte fel, hozzátéve, hogy a fejlesztések fedezetét a kimagaslóan jól teljesítő magyar gazdaság jelenti.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az államtitkár szerint "a Gyurcsány-Bajnai kormányok 2010-re csődközeli állapotba sodorták az országot, de közös erővel sikerült kilábalnunk a néha-néha már reménytelennek tűnő helyzetből". Magyarország az idei, második negyedévi 5,2 százalékos GDP-növekedéssel, ami mintegy négyszerese az uniós átlagnak, ma már Európa élvonalába tartozik. Mintegy 850 ezerrel több ember dolgozik, mint kilenc évvel ezelőtt, a munkanélküliségi ráta az egyik legalacsonyabb az EU-tagállamok között.
Lecserélnéd a régi kocsit? Keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!
Kitért arra is, hogy a World Economic Forum (WEF) néhány napja megjelent idei versenyképességi rangsorában vizsgált 12 fő versenyképességi tényező közül Magyarország az infrastruktúra területén szerepel a legjobban. A kormány célkitűzése, hogy Magyarország 2030-ra Európa öt legélhetőbb és leginkább versenyképes országa közé tartozzon, az úthálózat fejlesztése ezt segíti - mondta az államtitkár.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








