Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
Hiába a bérek általános emelkedése a munkavállalók száma nem mozdul a boltokban. A 27-28 ezer forintos keresetemelés tehát csak arra elég, hogy ne csökkenjen tovább a dolgozók létszáma, miközben több alkalmazottra lenne szükség. A legnagyobb baj az élelmiszerboltokban tapasztalható.
2017 augusztusában 196 ezer fő volt a bolti kiskereskedelemben alkalmazottként dolgozók létszáma (a négy főnél nagyobb vállalkozások körében). Ez nagyságrendjét tekintve halvány elmozdulás az egy évvel korábbi 193 ezer főhöz képest (1,5%). Így a létszámhiány gyakorlatilag nem enyhült. Ez nagy probléma, hiszen a boltoknak több eladóra lenne szüksége - áll a blokkk.com közleményében.
A bruttó havi átlagkereset ugyan nőtt, most már 228 ezer forint a boltos vállalkozások körében, ami körülbelül 28 ezer forintos emelést takar. Ebből az a következtetés vonható le, hogy 14 százalékos átlagos keresetemelés mellett a boltos vállalkozások létszáma nem emelkedik, pedig kellene.
A pénztáros, az eladó és az árufeltöltő
A boltok fizikai dolgozóinak (pénztárosok, eladók, árufeltöltők) körében is jócskán emelkedtek a bérek. Augusztusban megközelítették a 189 ezer forintot, ami 17 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 162 ezer forinthoz képest. Ugyanakkor ez a 27 ezer forintos emelés is csak a létszám tartásához volt elég a boltoknál.
A feszültség éppen ezért egyre inkább nő, hiszen a boltok többsége eladót, pénztárost, vagy árufeltöltőt keres. Jelenlegi állás szerint azonban nincs több. Az élelmiszerboltokban pedig (nem sokkal, de jelzésértéke van) valamelyest apadt is az eladók létszáma.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Intő jelek
A foglalkoztatás égető gondjait jelzik azok az adatok is, melyek a bolti kiskereskedelemben a foglalkoztatottak, tehát az összes alkalmazott, vagy bármilyen más munkát végzők összlétszámát mutatják. Sőt az üres álláshelyek mutatói sem mutatnak pozitív képet.
A béreket persze ki is kell fizetni valamiből. A boltos kiskereskedelmi forgalom az elmúlt egy esztendőben 4-5 százalék körüli ütemben nőtt, ehhez képest pedig a 14-17 százalékos béremelés nem kevés.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








