Nemcsak a belvárosban szaladtak el az árak: a Városliget mellett is turistákra szabott összegekkel találkozni a karácsonyi vásárban.
A vendéglők a kisebb áfával sem tudtak több étket eladni, a munkahelyi vendéglátás viszont, ahol nem volt áfacsökkentés, kapaszkodott egyet kifelé a gödörből.
2017 elejétől 27 százalékról 18 százalékra csökkent a vendéglátás jelentősebb részében az áfa (bár az értelmezéssel, hogy helyben kell készíteni, elfogyasztani, asztal mellett, széken ülve, sok volt a baj), ennek ellenére nem tudtak több enni-innivalót rátukmálni a vendégekre. Az éttermi árak pedig emelkedtek is. A munkahelyi vendéglátás viszont növekedett, ahol egyébként maradt a 27 százalékos áfakulcs - írja a blokk.com
A vendéglátás teljes piaca 2016-ban túllépte az ezer milliárd forintot, ami a boltos élelmiszer vásárlásoknak mintegy 30%-a (így együtt számolva több mint négyezer milliárd forint megy el a családi költekezésben enni-innivalókra). Vendéglátóhelyből eközben több van, mint élelmiszerboltból, mivel előbbiek száma 52 ezer, utóbbiaké viszont csak 41 ezer.
A bevétel nőtt ugyan a vendéglátóhelyeken, de ez csak az áremelkedésnek volt köszönhető az elmúlt hónapokban, a vendéglők mennyiségben (változatlan áron) mért értékesítése 2017 első félévében összességében nem változott.
Érdekes módon a munkahelyi vendéglátás forgalma bővült jelentősebb mértékben, de ehhez azért hozzátartozik, hogy 2016-ban több mint 10 százalékkal visszaesett, tehát volt honnan kikapaszkodni. A vendéglőknek viszont június volt az első jó hónapjuk, ami annyiban hasonló a boltos kereskedelemhez, hogy ott is a félév vége, a május-június volt az erős, ami felfele húzta a mérleget. Úgy tűnik, hogy a családok a 10 százalék feletti béremelések révén kapott magasabb fizetéseket csak a félév vége felé kezdték nagyobb mértékben költeni.
A vendéglősök sokat panaszkodtak a múlt év vége felé, hogy számukra szinte elviselhetetlen teher a minimálbérek emelése. A vendéglátás egyik sajátossága, hogy sok a kisvállalkozás, akikről köztudott, hogy szűkre szabott a mozgásterük pénzügyekben, ráadásul munkaerő- és munkaigényes szakterület.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A vendéglátásban a statisztika szerint korábban is jóval a nemzetgazdaság átlaga alatt mozgott a fizikai dolgozók fizetése, ez pedig 2017-ben nem változott, sőt, az olló nőtt is néhány ezer forinttal. Figyelembe kell venni azt is, hogy a 160 ezer forintos szakmai minimálbér itt is csak a szakképzett szakács, cukrász, pincér részére kötelező, a többieknek nem. Ráadásul a vendéglátásban van egy olyan szabály is, hogy a szakképzettséget igénylő területeken egy műszakban elég egy fő szakképzett szakács, cukrász, vagy pincér, a többieknek elég, ha csak tudnak, papír nem kötelező hozzá.
Az átlag mögött ráadásul vannak különbségek. Sok a részmunkaidő is, hiszen a vendéglők igazán rá vannak szorulva a rugalmas nyitvatartásra és munkaszervezésre.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








