A virsli áránál érdemi csökkenésre csak hónapok múlva lehet számítani, hiába indult már el lefelé a sertésár a termékpályán.
Durva áresést tudnak produkálni az új autók, gyakorlatilag elég velük kigurulni a szalonból, és máris kétszámjegyű az értékcsökkenés. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy azok a járművek, amik pocsék választásnak tűnnek első autónak, jó vásárnak számíthatnak használtautóként.
Milyen legyen a színe? Mennyit fogyaszt? Hány lóerős és mennyien férnek el benne? Gazdaságos majd fenntartanom? Talán ezek az ember első kérdései akkor, ha új autó vásárlásra adja a fejét. Ennél égetőbb kérdés lehet azonban, hogy mekkora mértékű az elértéktelenedése a választott járműnek.
Hazánkban sem ismeretlen probléma ugyanis a gépjárművek gyors elértéktelenedése. Korábbi cikkünkben már mi is beszámoltunk arról, hogy Magyarországon a márkák átlagos értékcsökkenése egy év alatt 23 százalékos. A listát egyébként az Opel vezeti, 30 százalék fölötti egy éves értékcsökkenéssel, míg legjobban a Daciák szerepeltek 14,5 százalékos csökkenéssel.
{{EMBED:infogram_automarkak_amortizacioja}}
Ez lehet az oka annak, hogy a magyar piacon sokan az öt éves autókat keresik. Ezeknek az ára ugyanis már jóval kedvezőbb, átlagosan fele annyiba kerülnek, mint a futószalagról lekerült társaik. Megnéztük azt is, hogy mely modellek azok, melyeknek a legnagyobbat zuhan az ára. Nos, egy éves távlatban a Fiat 500 veszíti a legtöbbet értékéből, ami azt jelenti hogy közel 40 százalékkal olcsóbban juthatunk hozzá, mint egy újhoz. Viszont, ha ugyanezt az autót már 9 éves távlatban nézzük, akkor az egyik legértékállóbb autó. Egy éves távlatban egyébként a Dacia Duster a legértékállóbb modell, hiszen az eredeti ár 84 százalékáért lehet hozzájutni.
{{EMBED:infogram_automodellek_amortizacioja}}
Érdekesség, amely a belső piacok közti különbséget tökéletesen mutatja, hogy nemrég a DailyMail is utánajárt, hogy melyik az a 10, jelenleg igencsak népszerű autó Nagy-Britanniában, ami a leggyorsabban veszíti el az értékét. Az eredmények pedig megdöbbentőek, hiszen akad olyan járgány, ami a használat harmadik évében 84 százalékkal kevesebbet ér a brit használt-piacon, mint amikor megvették. További érdekesség, hogy a listán szereplő összes autó elveszíti vételárának legalább a felét az első év végére. A szigetországban így néz ki a negatív toplista:
10. Skoda Rapid 1.4 TDI CR 90 SE L
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 62,7 százalék,
- a második év végére: 68,2 százalék
- a harmadik év végére: 74 százalék.
9. Citroën C4 1.2 PureTECH
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 62 százalék,
- a második év végére: 68,1 százalék,
- a harmadik év végére: 74 százalék.
8. Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM-2
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 61,8 százalék,
- a második év végére: 68,1 százalék,
- a harmadik év végére: 74,1 százalék.
7. Peugeot 508. 2.0 BlueHDi 150 GT Line
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 62,7 százalék,
- a második év végére: 69,1 százalék,
- a harmadik év végére: 74,4 százalék.
6. Peugeot 308 1.6 Blue HDi 100 Active
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 64,1 százalék,
- a második év végére: 69,1 százalék,
- a harmadik év végére: 74,7 százalék.
5. Fiat Punto 1.4 Pop+
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 66,4 százalék,
- a második év végére: 71,9 százalék,
- a harmadik év végére: 76,8 százalék.
4. Vauxhall Astra GTC 1.6 CDRi 16V ecoTEC Sri
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 67 százalék,
- a második év végére: 71,9 százalék,
- a harmadik év végére: 76,7 százalék.
3. Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM-2
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 71,9 százalék,
- a második év végére: 75,7 százalék,
- a harmadik év végére: 79,3 százalék.
2. Nissan Leaf Visia
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 71,2 százalék,
- a második év végére: 76,2 százalék,
- a harmadik év végére: 80,6 százalék.
1. Renault Zoe i-Dynamique Nav Quick Charge
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 77,6 százalék,
- a második év végére: 81,1 százalék,
- a harmadik év végére: 84 százalék.
Bár az értékvesztés nagyon fontos szempont az autóválasztásnál, legyen szó külföldről behozott, vagy hazai piacon forgó járműről, mégsem lehet kizárólagosan csak erre alapozva dönteni. Az autók árképzése ugyanis nagyon sok összetevőből áll. Ilyenek például az egyes kereskedések egyéni árképzései, az adott márkához tartozó árrés meghatározása vagy a modellek közötti egyedi eltérések.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








