Az adventi–ünnepi időszak megnövekedett utasforgalmára készülve a MÁV-csoport több vonalon és távolsági autóbuszjáraton is
A Cofidis legfrissebb Hitel Monitor kutatása 3 évre visszamenőleg vizsgálta meg a magyarok karácsonyi ajándékozási szokásait. Lelkesedés tekintetében szinte semmi sem változott: idén is a 18-69 éves lakosság nyolctizede fog ajándékot vagy ahhoz szükséges alapanyagokat vásárolni - derül ki az országos reprezentatív kutatás adataiból. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a klasszikus ajándékok valamelyest vesztettek a népszerűségükből: csökkenő tendenciát mutatnak a TOP 5 kategória termékei, egyre kevesebben szándékoznak a zokni-nyakkendő-sál tengelyről választani és igyekszünk majd sokrétűbb, izgalmasabb ajándékkal meglepni szeretteinket. Az biztos, hogy túlnyomó többségünk mindenképpen fog vásárolni, és nem számít sem az aktuális, sem a jövőben remélt anyagi helyzetünk.
Az idei legfrissebb kutatás 3 évre visszamenőleg vizsgálja meg a magyarok karácsonyi ajándékozási szokásait. Lelkesedés tekintetében szinte semmi nem változott: idén is a 18-69 éves lakosság nyolctizede fog ajándékot vagy ahhoz szükséges alapanyagokat vásárolni (2018: 80 százalék, 2017: 78 százalék, 2016: 78 százalék). Ugyanakkor idén a kreativitásunk újra szárnyra kap: 18 százalékunk tervez készíteni ajándékot vásárolt alapanyagból (2017: 13 százalék). A kinek, mit és hol kérdésekben az elmúlt karácsonyhoz hasonlóan gondolkodunk. Az ajándékok beszerzésének elsődleges helyszíne továbbra is a pláza (59 százalék), ezt követi a hiper- és szupermarket (51 százalék), valamint a - jellemzően magyar - webshop (48 százalék). Az anyagi forrásokat tekintve kis csökkenés tapasztalható: átlagosan 29.500 forintból fog kijönni az idei karácsonyi ajándékozás (2017: 31.900 forint) - az ajándékot vásárolók esetében 37.100 forintból (2017: 41.300 forijnt) - aminek fő forrásai az aktuális havi jövedelem (60 százalék) és a megtakarítás (47 százalék). Hitelből kevesen, tízből egy ember fedezi az ünnepi ajándékokat. A karácsonyi vásárlási trendek stabilitása azt mutatja, hogy várjuk a karácsonyt, őrizzük a hagyományokat, készülünk, vásárolunk erre az alkalomra.
Idén izgalmasabb ajándékok dobozban
A tervezett ajándékok között továbbra is a ruhák (42 százalék) és szépségápolási termékek (40 százalék) vezetnek, szintén a listán elől foglalnak helyet még a játékok (37 százalék), az élelmiszerek (32 százalék), valamint a könyvek is (30 százalék). Az elektronikai és műszaki cikkek (28 százalék) és a konyhai és háztartási gépek (23 százalék) pedig a népszerűségi lista végén foglalnak helyet. De megnézve a 3 év távlatát a számok azt mutatják, hogy a klasszikus ajándékok kora lassan leáldozóba fordul: csökkenő tendenciát mutatnak a TOP 5 kategória termékei, egyre többen vannak azok, akik ékszer (18 százalék), utalvány vagy kupon (12 százalék) mellett döntenének. A tavalyi évhez képest a számítógépes szoftvereket (12 százalék) is várhatóan többen fogják választani.
Ha esik, ha fúj, karácsonyra mindig költünk
A kutatás megvizsgálta, hogy van-e összefüggés a karácsonyi költekezés és az anyagi helyzet megítélése között. A magyar családok többsége háztartásuk jelenlegi helyzetét jónak érzi (59 százalék), meg tudja venni az alapvető dolgokat, meg tud engedni magának egy-két extra költést, egy részük még félre is tud tenni. A jövőbeli alakulással kapcsolatban pedig még pozitívabbak a várakozások: a többség szerint az anyagi helyzete ugyanolyan lesz, mint tavaly volt, vagy még jobb lesz (76 százalék). Emellett elmondható, hogy egyre csökken azok aránya, akik rossznak érzik az anyagi helyzetüket (2015: 56 százalék, 2016: 49 százalék, 2017: 47 százalék, 2018: 41 százalék). Az eredmények mellé állítva a karácsonyi vásárlási terveket az látszik, hogy a karácsonyra ajándékot vásárolók aránya nem változik (2018: 78 százalék, 2017: 78 százalék, 2018: 80 százalék).
Még annak ellenére sem, hogy bizakodóbbak vagyunk a jelenünket, és a jövőnket illetően. Ez azt feltételezi, - az amerikai családokkal ellentétben*2 - hogy a magyarokban él egy kép, egy előre eltervezett összeg, amit szívesen elköltenek karácsonyra, és emellett ki is tartanak. Tehát, ha esik, ha fúj, ez az összeg fix, nem befolyásol minket, hogy éppen milyen anyagi helyzetben vagyunk, vagy mit remélünk a jövőben.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Itthoni trendek: előre gondolkodva vásárolunk ajándékot
Egy korábbi Hitel Monitor kutatás igazolta, hogy a magyar emberek többsége (59 százalék) már novemberben vagy korábban elkezdi az ajándékbeszerzést, de decemberben is sokan (41 százalék) vásárolnak. A nemeket tekintve inkább a nők kezdik el korábban az ajándékok begyűjtését, és jobban igyekeznek, mint a férfiak. Emellett ott van azért a másik véglet is, akik az utolsó pillanatra, december második-harmadik hetére hagyják a meglepetések összegyűjtését (19 százalék).
Az idén november 16-23 közötti, lassan 1 hetesre nyúló Black Friday időszak erősen kötődik a karácsonyhoz: az akcióban részt vevők több, mint nyolctizede (83 százalék) karácsonyi ajándékokat is tervezett ekkor vásárolni, de többségük azért már hamarabb nekilát az ajándékok beszerzésének. Az idei Fekete Pénteken népszerű termékek köre nagyban hasonlít az ajándékként tervezett termékekére: ezt a listát is a ruhák (44 százalék), játékok (43 százalék), szépségápolási termékek (36 százalék), könyv (33 százalék) és élelmiszer (32 százalék) kategóriák vezetik. Ugyanakkor az elektronikai cikkek - különösen az okostelefon (22 százalék) - és a háztartási berendezések kategóriái nagyobb figyelmet kaptak a Black Friday kapcsán, mint tervezett karácsonyi ajándékként.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







