A földimogyoró a jövő alternatív növénye lehet a hazai szántóföldeken. Jobban alkalmazkodik a megváltozott klímához a búzánál, kukoricánál, napraforgónál.
Durva áremelkedések sorozata után valami történt a magyarok piacokon, aminek következtében már 300 forint/kilós ár alatt is lehet almát vásárolni Magyarországon - írja a 24.hu.
Az alma ára brutálisan kilőtt az elmúlt évben Magyarországon, ez a lapnak nyilatkozó Apáti Ferenc (FruitVeb Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke) két fő okra vezethető vissza:
- 2019-ben a tavaszi fagyok miatt mindenhol az átlagosnál jóval gyengébbre sikerült a szüret, ami magas, de nem kirívó árakat hozott. Ennek oka, hogy a 2018-as rekordtermésből 2019 őszére is maradt, így nem lett kínálati hiány.
- 2020 tavaszán már lehetett tudni, hogy augusztusig nem tart ki a 2019 őszi szüretelésű készlet, ezért április-május környékén mindenki elkezdte felfelé nyomni az árakat.
A piac így működik, ha szerény a kínálat, lehet felfelé nyomni az árakat, akinek van készlete, az nem adja olcsón, mert tudja, hogy többet is kaphat az árujáért. Másrészt a piac árfelhajtással is igyekszik beosztani a készletet, hogy az mégiscsak kitartson az új szüretig - írják.
De akkor most miért olcsó az alma
A lap megszólaltatott egy almakereskedőt, aki elmondta, hogy normál években a lengyelek márciusban söprik ki a télire elraktározott almát, de tapasztalata szerint most ez pár héttel előbb kezdődött. Egyelőre csak találgatják, hogy nagy mennyiséget öntenek-e a piacra, mert kikalkulálták, hogy nem érdemes tovább tartogatni, vagy csak egy kisebb akcióról van szó. Az almafelvásárló úgy tudja,
A mostani dömpingára ellenére Apáti Ferenc figyelmeztet, senki se számítson arra, hogy innentől 249 forint lesz az alma kilója. Ez várhatóan nem lesz így, de akciós almával találkozhatunk mostanában a boltokban. Az alma ára akciósan jelenleg 299-349 forint, normál áron pedig 499-549 forint között van átlagban, ezek a beállt árak már ősz óta.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








