8 °C Budapest

Beütött a csoki-katasztrófa Magyarországon: minden 4. nyuszi ottmaradt a polcokon

2021. március 30. 11:53

Brutálisan visszaesett a húsvéti üreges csokifigurák értékesítése 2020-ban. A gyártók szerint a tavalyi horror-év volt, viszont a keresletcsökkenésért nem csak a pandémia felelős, más is áll a háttérben. Üdvözítendő ugyanakkor, hogy egyre több a boltok polcán a minőségi csokoládé, azt viszont már most látni, hogy a 2019-es eladási számokat idén sem fogják elérni Magyarországon.

Mi azt láttuk, hogy a tavalyi év horrorisztikus volt, hiszen éppen a húsvét előtt hirdették ki a veszélyhelyzetet, úgyhogy a nagy vásárlási hullámokból az édességek jócskán kimaradtak az év ezen szakaszán

- mondta el Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke a szervezet március 30-án tartott sajtótájékoztatóján. A szakember konkrét számokról is beszélt: a tavalyi húsvéti időszakban kb. 822 tonnára esett vissza az eladott csokoládék (üreges figurák) száma, a korábbi évben mért 1 050 tonnáról.  A gyakorlatban ez azt jelentette, hogy

minden 4-5. csokitojás, csokinyuszi ott maradt a boltok polcain.

Sánta Sándor szerint a számok egyértelműen mutatják, hogy 2020. április-májusban a csokoládé rengeteg bevásárlói kosárból kimaradt. Emiatt nem véletlen, hogy óriási készletek maradtak a gyártókon, úgyhogy nagymértékű volt a csokoládé-jótékonyság ebben az időszakban. 

Az elnök beszélt arról is, hogy a tavalyi 822 tonna értékesített mennyiség, körülbelül azt jelenti, hogy minden magyarra jut 1-1 csokitojás vagy csokinyuszi. A szakember a húsvéti időszakkal kapcsolatban kiemelte azt is, hogy ezek a hónapok bár jelentősek, de azért például a karácsonyi édességdömpingtől jócskán elmaradnak. 

Volumenben ez körülbelül azt jelenti, hogy míg a karácsonyi időszak a teljes édességeladás 25 százalékát kiszakítja egy évben, addig a húsvétnál ez csupán 5 százalék körül mozog. A húsvéti ünnep jelentőségének szép fokozatos elvesztéséről beszélt a sajtóeseményen Némethné Szabó Aliz, a Metro édesség és cukrászati kategória menedzsere is. A szakember elmondta, hogy az ünnep a koronavírus-járványtól függetlenül is évről-évre veszít a varázsából, 

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

csökken az értékesítés húsvétkor, egyre kevésbé vannak jelen a tradíciók, a családok sok esetben elutaznak, inkább kirándulnak, nincsen annyi locsolkodás, így nincs annyi csokitojás sem.

A sajtóeseményen elhangzott az is, hogy az üreges csokifigurák-piacán üdvözítendő változás, hogy a boltokban már alig kapni bevonó masszás édességeket. Sokan ezen felül a minőségibb termékeket is keresik, akár csak a cukormenteseket, biokat, vegánokat. E termékekből évről-évre egyre több jelenik meg a piacon. 

A sajtóeseményen a szakértők beszéltek arról is, hogy a Magyarországon megvásárolható üreges csokoládék zöme Magyarországon is készül, lévén, hogy az egyik nagy multinacionális gyártónak hazánkban van a székhelye. Emiatt az itthon készült termékek része aránya igen nagy az országban.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem