Rengeteg magyar kedvenc boltja zár be: óriási a baj, ezt már nem lehet bírni
Több mint 7 600 kiskereskedelmi üzlet zárta be kapuit egyetlen év alatt Magyarországon.
Biró Attila vagyok, a Pénzcentrum rovatvezetője. Karrieremet 2017 őszén kezdtem a lapnál, mint újságíró-szerkesztő. Fő témáim közé tartozik az oktatás, a kiskereskedelem és az élelmiszerügyek világa, illetve az európai uniós, lakosságot érintő statisztikák elemzése is.
Több mint 7 600 kiskereskedelmi üzlet zárta be kapuit egyetlen év alatt Magyarországon.
Az infláció 2024-ben jelentősen alacsonyabb volt, mint az előző években, mégis komoly eltéréseket mutattak az egyes termékek és szolgáltatások árai.
A húsleves egyetlen táljában ott van a hagyomány, a család, és most már az infláció is.
A magyar keresők jelentős része még mindig minimálbérből vagy garantált bérminimumból él, miközben a jövedelmi szakadék egyre szélesedik.
Bár általában igaz, hogy a nagyobb kiszerelésű termékek olcsóbbak egységáron, mint a kisebbek, ez a szabály nem mindig érvényes.
A magyarok annyira nem élvezték 2024-et, és 2025-től sem várnak sokkal több jót.
Ezek voltak 2024 legizgalmasabb, legfontosabb kisker interjúi a Pénzcentrumon. Minden fontos gondolat egy helyen.
Felemás évet zártak a magyar sörfőzdék, a nagyoknál csökkent a fogyasztás, míg a kisüzemi sörök között volt, aki nagyot ment idén.
Magyarországon évente közel 30 000 tonna virslit gyártanak, és a nagy drágulásokat ténylegesen maga mögött hagyta a piac 2024-re.
Komoly fejtörést okozhat, ha az ajándék nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, egészen más szabályok vonatkoznak azokra, akik boltban, mint azokra, akik online vásároltak.
A magyarok olvasási kedve az utóbbi években töretlen, de az új könyvtörvény azért alapjaiban írhatja át a dolgokat.
Hiába az infláció elleni küzdelem, az árak átlagosan továbbra is emelkednek, éves és havi alapon is.
Bár még ott van a szeren, némileg apad a magyarok szenvedélye az airfryerek iránt.
A cukor-porcukor viszonylatában nem a legjobb befektetés egy hagyományos kávédaráló beszerzése, viszont a mák-darált mák viszonya már nagyon más képet mutat.
Egy kiló tejfölön akár 1000-1600 forintot is bukhat az a magyar vásárló, aki márkázott terméket választ a boltok sajátmárkás termékei helyett.
A legendás Horváth Ilona szakácskönyv bejglireceptjét alapul véve kiszámoltuk, hogy mennyivel drágult sokak kedvenc diós bejglije 4 év alatt.
Magyarországon rengeteg aluliskolázott van, aki szegénynek tartja magát, igaz az elmúlt években javultak az adatok, de európai szinten még mindig kiugróak.
Idén 20 éves a Lidl Magyarországon, ennek alkalmából november 15-én tartott sajtóeseményt a boltlánc, amin a Pénzcentrum is részt vett.
A Rossmann Magyarország idén is szabadnapot biztosít munkatársai számára december 24-én - tudta meg a Pénzcentrum.
Éves alapon továbbra is óriási mértékben megdrágult idehaza a tej, a paradicsom és a liszt is.