Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
Szinte hihetetlen fogás az M5-ös autópályán: még a hatóságok is meglepődtek, mit találtak egy furgonban
Az M5-ös autópálya Bács-Kiskun vármegyei szakaszán akadt fenn csaknem ezer üveg hamis parfümmel egy bolgár furgon - olvasható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közleményében. A szakértő közel 17 millió forintra becsülte a termékekkel okozott kárt.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bevetési Igazgatóságának pénzügyőrei a hetényi pihenőhelyre navigálták a kisteherautót, amely különféle csomagokat szállított. A sofőr átadott egy rakományjegyzéket, amin nem volt egyértelműen feltüntetve az áruk megnevezése, ezért a pénzügyőrök a tételes átvizsgálás mellett döntöttek. A raktér ellenőrzésekor észrevették, hogy a felcímkézett dobozok mögött egy raklap mennyiségű fekete fóliába csomagolt áru is lapul, „alkatrész” megnevezéssel.
A fólia fedte kartondobozok 977 üveg, Chanel, Dior, Xerjoff, By Kilian, és Jean Paul Gaultier feliratú parfümöt rejtettek. A szállítás körülményei és a silány minőségű csomagolás is arról árulkodott, hogy a termékek mindegyike hamisítvány, amelyet a védjegyek jogosulti képviselői is megerősítettek. A sofőr azt mondta: nem tudott a jogsértő áruról, a furgont már felpakolva vette át.
A járőrök megszakították a hamis parfümök Németországi útját és az összes illatszert lefoglalták, melyek csaknem 17 millió forint kárt okoztak a jogtulajdonosoknak. Iparjogvédelmi jogok megsértése bűncselekmény miatt indult eljárás.
A NAV kiemelt feladata, hogy kiszűrje a hamis termékeket a piacról, mert azok nemcsak a gazdaság szereplőinek okoznak jelentős károkat, hanem a vásárlókra nézve egészségi, vagy minőségi kockázatot is jelenthetnek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








