Népszerű vélekedés, hogy kevés társadalmi jelenség mozgatja meg úgy a fantáziankat és határozza meg úgy a mindennapi gondolkodást, mint a generációk közötti törésvonalak.
A fiatalok nem isznak borokat, mert nem is ismerik azokat, és az ágazatnak valami mást kellene kitalálnia - vélekedik egy borász.
Mivel csökken a borfogyasztás, a fiatalkok felé inkább boralapú koktélokkal, frissítőkkel kellene nyitni - ezt nyilatkozta az Inforádiónak Frittmann János borász, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának az elnöke. A szakember szerint a borfogyasztás csökkenése nem csak Európában, de világszinten is érzékelhető.
Elmondta azt is, hogy szerinte a fiatalok nem ismerik a borokat, és sokkal inkább long drinkeket fogyasztanak, ha isznak.
A nagy italgyártó cégek a marketingre, reklámra jóval többet tudnak fordítani, ezek a termékek divatosak lesznek, és így valóban csökken a borfogyasztás Magyarországon, ahogy világszinten is. Leginkább a vörösborok fogynak rosszul
– hangsúlyozta Frittmann János. Elmondta még azt is, hogy a fehér borok eladási számai itthon megfelelők, de a borágazatot így is váratlanul érte a fogyasztás visszaesése.
Az idén októberben harmadszorra elinduló Launchpad programról Kövesdi Gáborral, a Brancsközösség alapítójával beszélgettünk.
Van, aki meztelenül, törölközőbe csavarva kényelmetlenül érzi magát, míg szintetikus anyagból készült fürdőruhában beülni a gőzbe több okból sem szerencsés.
A Fekete pont című film kampánya hatalmas sikert aratott a Brancs közösségi finanszírozási platformon, amely minden előzetes várakozást felülmúlt.
A legkisebbek számára is érthetővé és elérhetővé tenné a tudományt a korábban a NASA-ban is dolgozó Hargitai Henrik bolygó- és felszínalaktan-kutató.
-
Rohamosan csökken a hazai borfogyasztás, de a szakértőknek van megoldásuk a helyzetre
A klímaváltozás sem könnyíti meg a borászatok dolgát.