Az Auchan az áruházaiban fizikai munkakört betöltő munkatársainak bérén átlagosan közel 7 százalékot emel. Í
Téged is telibe talált a diszkontok csodafegyvere? Nincs mese, egyre többen esnek "áldozatul"
Nemcsak a diszkontláncoknál, a klasszikus hiper- és szupermarketekben is egyre nagyobb teret hódítanak a sajátmárkás termékek. A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Cikkünk végén töltsd ki a kérdőívünket. Köszönjük!
A német diszkontóriások, a Lidl, az Aldi és az Penny ádáz versenyt vívnak a globális terjeszkedésért. Stratégiájuk főként az olcsó, többnyire sajátmárkás termékekre összpontosít. Piaci eredményeiket látva, igencsak jól is működik ez a kiskereskedelmi szemlélet. Olyannyira, hogy a klasszikus kiskereskedelmi hálózatok, mint például a Spar, a Tesco vagy épp az Auchan is egyre nagyobb hangsúlyt fektet a sajátmárkás termékszortimentre a gyártói márkákkal szemben. A Spar épp a mai napon közölte, hogy 2023-ban a bevételeik egyharmadát már sajátmárkás termékek adták.
De mi is az a saját- avagy kereskedelmi, illetve gyártói márka? Nos, a kereskedelmi márka vagy saját márka kifejezés olyan termékeket vagy szolgáltatásokat jelöl, amelyeket egy adott kereskedelmi lánc a saját neve alatt forgalmaz. A gyártói márka kifejezés ezzel szemben olyan termékekre utalnak, amelyeket a terméket előállító vállalat saját nevével és márkajelzésével forgalmaz a piacon. Sokáig ez utóbbi termékek számítottak a favoritnak, míg a diszkontláncok taktikája le nem tarolta árban, és sok esetben minőségben is a piacot.
Kutatás: a kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon
A saját- avagy kereskedelmi márkák térhódítása kéz a kézben jár természetesen a fogyasztók árérzékenységével, amelyet egy-egy gazdasági válság, és a nyomában kialakuló egzisztenciális problémák csak még inkább tetéznek. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mindezek ellenére milyen is ezen olcsóbb, helyettesítő termékek megítélése a fogyasztók körében. A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről.
Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. A kutatás név nélküli és önkéntes, semmilyen visszakeresési lehetőséget nem tartalmaz, mindösszesen néhány percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit a Pénzcentrum online felületén fogjuk közzétenni. Köszönjük, hogy részt veszel a kutatásban!
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Lakásbiztosítás: milyen kár ellen véded az otthonod?
A kutatásunkban arra keressük a választ, hogy az olvasóink pénzügyileg hogyan készülnek fel az ingatlanukat érintő káreseményre.