Kezdődhet a titánok harca a boltokban: egymásnak feszültek a márkák, sok régi kedvenc áll vesztésre
A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Nemcsak a diszkontláncoknál, a klasszikus hiper- és szupermarketekben is egyre nagyobb teret hódítanak a sajátmárkás termékek.
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Nem volt könnyű éve a kiskereskedőknek 2023-ban: nem csak a vásárlóerő fogyott el, de a munkaerőhiány sem szűnt meg.
A kiskereskedelem általános helyzetéről, nehézségeiről beszéltek a szektor legfontosabb szereplői a Pénzcentrum által szervezett RETAIL DAY 2024 konferencián.
Csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az EU-ban februárban havi és éves összevetésben egyaránt.
Soha nem látott kihívások tépázzák a teljes kiskereskedelmi szektort, és ezt már igazolja a legtöbb makrogazdasági mutató is.
Sokakat érintő statisztikákat közöl a KSH. Összegyűjtöttük a legfontosabb információkat.
Spar-vezér: A magyar lakosság alapélelmiszerrel való ellátása biztosított, viszont az árazás már más kérdés.
Egyetlen év alatt a kiskereskedelmi üzletek 6,4 százaléka zárt be, összesen több mint 7000 bolt húzta le a rolót országszerte.
2023. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 5,4%-kal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest.
Az élelmiszer-infláció 10 százalék körülire mérséklődött, így az ágazat abban bízik, hogy a reálbérek újbóli erősödése mellett a bolti termékek iránti kereslet is javulni fog.
2023. októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 6,5%-kal csökkent.
A regionális városok bevásárlóközpontjaiban már lassan minden 10. üzletegység kihasználatlanul áll - számuk az év vége óta csaknem duplázódott.
2023 tavaszától gyakorlatilag földbe állt a magyarországi elektronikai piac, brutális a visszaesés 2022-hez képest.
Az első félévben 10 százalékkal kevesebb üdítőital és ásványvíz fogyott az országban, mint egy évvel korábban. A visszaesés oka összességében a romló gazdasági helyzet.
A mai adatok kiegészülve a korábbiakkal összességében arra utalnak, hogy stagnálhatott a magyar gazdaság az április-június időszakban az előző negyedévhez viszonyítva.
2023. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 7,8, naptárhatástól megtisztítva 8,3%-kal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest.
Mialatt az idei első negyedévben egy átlagos budapesti több mint 500 ezer forintot költött el az üzletekben, addig Nógrádban ez az összeg több mint 200 ezer forinttal kevesebb volt.
Egy hét alatt elérte a 25 milliót az összes letöltések száma a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett árfigyelő oldalon.