Csökkenti húskínálatát egy imázsjavító projekt keretében Lidl, és helyette a jövőben több zöldséget kínálna.

Tömegével húzhatják le a rolót a vidéki kisboltok: karácsonyig sem húzzák, nemhogy húsvétig?
Volt ahol az eladók hangosan felnevettek, amikor hatósági áras kristálycukrot kért a boltban a Házon kívül stábja. Az RTL műsorában Pest megyei települések boltjaiban néztek körül, kaphatók-e bárhol ársapkás élelmiszerek, miután április 30-ig meghosszabbította a hatósági élelmiszerárakat a kormány. Holott az ársapka egyik negatív hatása az áruhiány, mely veszteség a kereskedőnek és a vásárlókat is bosszantja.
Csiki Gergely elemző, a Portfolio lapigazgatója szerint a legutolsó árstop bevezetésénél, a tojásnál és a burgonyánál az volt a cél, hogy a lakosság alacsonyabb összegeket fizessen ki bizonyos termékekre, ami egy érzülethatás, talán pénzillúziónak is lehet nevezni. A vásárló illúziója pedig az, hogy amiből nincs, azt olcsóbban is meg tudná venni – magyarázta. A szakértő úgy látja, az intézkedésnek inflációleszorító hatása nincs, negatív hatása viszont annál több. Azoknál a nagyáruházaknál, ahol egyáltalán még van hatósági áras termék, a keletkezett veszteséget szétterítik a többi árucikken, tehát amennyivel olcsóbban kell adniuk a cukrot meg a tejet, annyival drágábban adnak más termékeket.
Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség szóvivője szerint az áruhiányon túl negatív következmény, hogy a szűkösség miatt megdrágult egyéb termékek már nem lesznek olcsóbbak, akkor sem, ha kivezetik a hatósági árakat. Továbbá tömegesen mehetnek csődbe boltok a kisebb településeken, melyeknek már augusztusban több milliós vesztesége volt az ársapkák miatt. „Mivel már 40 százalék feletti az infláció, és ezeknél a termékeknél is folyamatosan emelkedik a beszerzési ár – minden eladott terméknél folyamatosan növekvő veszteségei vannak a vállalkozásoknak. Ezeket a terheket nem lehet tovább növelni” – fogalmazott.

Kegyetlen lesz a csirkemell, a tej és a tojás bosszúja: erre kell készülni, ha kivezetik az árstopot
Az ársapkák kivezetése 3-5 százalékot dob az élelmiszer-infláción, az árak pedig márciusban tetőzhetnek.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- A szél már megpihent, a katasztrófavédők azonban még mindig nem - a napi hírei
- Nincs áram Odessza városában - az ukránok a törökök segítséget kérik
- Bundesliga - A Dortmund legyőzte Sallaiékat, Szoboszlaiék döntetlent játszottak Kölnben
- Dolák-Saly Róbert: valaki mindig megmenti a L'art pour L'art társulatát
- Szélvihar - még este is ezerkétszáz helyszínen dolgoztak a tűzoltók
- Vas Kata Blanka 11. lett a terepkerékpáros világbajnokságon
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


