Budapesten csak mérsékelt áremelkedés látszik, a vidéki nagyvárosokban ugyanakkor jóval dinamikusabb volt a drágulás.
Tömegével húzhatják le a rolót a vidéki kisboltok: karácsonyig sem húzzák, nemhogy húsvétig?
Volt ahol az eladók hangosan felnevettek, amikor hatósági áras kristálycukrot kért a boltban a Házon kívül stábja. Az RTL műsorában Pest megyei települések boltjaiban néztek körül, kaphatók-e bárhol ársapkás élelmiszerek, miután április 30-ig meghosszabbította a hatósági élelmiszerárakat a kormány. Holott az ársapka egyik negatív hatása az áruhiány, mely veszteség a kereskedőnek és a vásárlókat is bosszantja.
Csiki Gergely elemző, a Portfolio lapigazgatója szerint a legutolsó árstop bevezetésénél, a tojásnál és a burgonyánál az volt a cél, hogy a lakosság alacsonyabb összegeket fizessen ki bizonyos termékekre, ami egy érzülethatás, talán pénzillúziónak is lehet nevezni. A vásárló illúziója pedig az, hogy amiből nincs, azt olcsóbban is meg tudná venni – magyarázta. A szakértő úgy látja, az intézkedésnek inflációleszorító hatása nincs, negatív hatása viszont annál több. Azoknál a nagyáruházaknál, ahol egyáltalán még van hatósági áras termék, a keletkezett veszteséget szétterítik a többi árucikken, tehát amennyivel olcsóbban kell adniuk a cukrot meg a tejet, annyival drágábban adnak más termékeket.
Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség szóvivője szerint az áruhiányon túl negatív következmény, hogy a szűkösség miatt megdrágult egyéb termékek már nem lesznek olcsóbbak, akkor sem, ha kivezetik a hatósági árakat. Továbbá tömegesen mehetnek csődbe boltok a kisebb településeken, melyeknek már augusztusban több milliós vesztesége volt az ársapkák miatt. „Mivel már 40 százalék feletti az infláció, és ezeknél a termékeknél is folyamatosan emelkedik a beszerzési ár – minden eladott terméknél folyamatosan növekvő veszteségei vannak a vállalkozásoknak. Ezeket a terheket nem lehet tovább növelni” – fogalmazott.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








