Virovácz Péterre való beszélgetésben nemcsak a 2025-ös év fő tanulságait vettük végig, hanem részletesen elemeztük a 2026-os kilátásokat is.
Már a nagyobb áruházakat is elérte az áruhiány. Az árstopos termékek közül van, ahol cukrot, máshol tejet vagy tojást nem lehet kapni. Az üres polcokról több nézőnk is küldött fotókat. A cukorhiányt a Cukorrépatermesztők Országos Szövetségének elnöke szerint részben az árszabályozás okozhatja. Az egyik nagyáruházláncnál viszont úgy látják, megnőtt a kereslet – derült ki az RTL Híradóból.
Üresek voltak a polcok egy hipermarketben: a kilós kiszerelésű kristálycukor fogyott el. Ma ugyanebben az üzletben cukor volt, árstopos tej viszont nem. Máshol a tojás hiányzott. A Híradó több felvételt is kapott üresen álló polcokról. A vásárlók szerint egyre gyakoribb, hogy a nagyobb boltokban, hipermarketekben is készlethiány van.
Egy szem cukor nem volt a polcokon – mondta egy férfi, egy asszony szerint „tejért cukorért van úgy, hogy sokszor kell menni azért hogy kapjon. de főleg leginkább az olcsó tejért”. Más azt mondja, hogy mivel nem talált kristálycukrot, kénytelen volt jóval drágább nádcukrot venni. Rohoncon, a határmenti kis osztrák településen a bevásárlóközpont parkolójában az autók körülbelül negyede magyar rendszámú volt. Sokan vannak, akik külföldön külföldön vásárolnak, amikor csak tehetik. A Tesco úgy reagált ezzel kapcsolatban a csatornának, hogy az árstopos termékek csak egy-egy áruházban, ott is csak átmenetileg hiányoznak a polcokról, és úgy látják, ezt a megnövekedett kereslet okozza.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








