Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Elindult a dinnyeszezon, a héten már magyar gyümölcsöt árulnak a legnagyobb hazai kereskedelmi láncok. A hazai dinnye édes ízét a régió más vásárlói is élvezhetik, ugyanis a tervezett belföldi 5 ezer tonnányi értékesítés mellett ugyanennyi magyar görögdinnyét exportálunk Szlovákiába és Csehországba.
A szezonban összesen mintegy 5 ezer tonna görögdinnye kerül a zöldség-gyümölcs osztályok polcaira. Az áruházlánc kizárólag hazai termelőktől szerzi be a hagyományos magos és magszegény fajtákat, mely utóbbiak a következő hetekben érkeznek az üzletekbe. A vásárlók továbbá sárga húsú és bébi görögdinnyék, valamint sárgadinnyék közül is válogathatnak – írja a Tesco közleményében.
„Számos magyarországi termelővel és szállítóval működünk együtt, és segítjük őket, hogy fejleszthessék vállalkozásukat, termékeiket. Sok esetben pedig a vásárlók igényeihez igazodva a szállítókkal közösen keressük a kínálat bővítésének lehetőségeit is. Az áruhát Békés megyei beszállítópartnere széles görögdinnye-választékot fejlesztett ki, amelyen belül a magszegény termékek egyre keresettebbek, mivel kevesebb magot tartalmaznak, míg húsuk keményebb állagú és édesebb” – mondta Kámán Tamás, a Tesco Magyarország beszerzési igazgatója.
Miközben továbbra is a hagyományos magos görögdinnyék a legnépszerűbbek, a fekete és mini magszegény termények aránya évről évre növekszik. A közép-európai áruházakk vásárlói is fogyaszthatják majd a magyar termelők munkájának gyümölcsét. Az előző évekhez hasonlóan ugyanis várhatóan 5 ezer tonna magyar dinnye érkezik az áruházlánc cseh és szlovák üzleteibe a hagyományos magos és magszegény, valamint a mini fajtákból.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Nem túl lelkesek a franciák az olimpia előtt
- Tádzsikisztánban kilenc embert őrizetbe vettek az oroszországi merénylet kapcsán
- Ukrán gabonával segíti Magyarország az afrikai éhezőket
- A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában
- Idén sem maradt el a keresztrefeszítés és önkorbácsolás a Fülöp-szigeteken
- Elköltözik Szemesről a legendás balatoni filmfesztivál