A húsvéti szent háromnapon, azaz nagycsütörtökön, nagypénteken és nagyszombaton emlékezik meg a kereszténység Jézus Krisztus kínszenvedéséről, kereszthaláláról és feltámadásáról.
Hiába vezették be az árstopot februárban, egyes élelmiszerek így is brutálisan drágultak az elmúlt hónapokban. A kenyérinfláció például nemcsak Nyugat-Európához, hanem a régióhoz képest is kiugró Magyarországon. Az áremelkedés aligha magyarázható csak az orosz-ukrán háborúval, hiszen az Eurostat adatai alapján már tavaly novemberben is 12 százalék felett drágult a kenyér az előző év azonos időszakához képest.
Az áremelkedés igazán azonban februárban robbant be, hiszen innentől kezdve a drágulás már folyamatosan 20 százalék felett maradt - írja az mfor.hu. Májusra pedig egy év alatt a magyarok 38,4 százalékkal fizetnek többet ugyanazért a kenyérért, mint 2021-ben. Ennél magasabb áremelkedést (39,9 százalék) az uniós legszegényebb országaként ismert Bulgáriában mértek egyedül, a régióban és a V4-ek közül azonban toronymagasan kiemelkedik a magyarok leginkább dráguló kenyere. A régióban Romániában drágult a legkevésbé a kenyér májusban, 22,4 százalékkal.
A tojásárak kapcsán az Eurostat a KSH adatai alapján közel 30 százalékos drágulást jelzett május hónapra, amelynél a régióban magasabbat egyedül Csehországban, valamint Bulgáriában mértek. Idén májusban 33,4 százalékkal kerültek többe a sajt és túrófélék, mint egy évvel korábban – a KSH adatai szerint színtisztán pedig a sajtok 35,4 százalékkal drágultak májusban. A régióban ez a termékkör Romániában drágult a legkevésbé: itt 13,5 százalékos áremelkedést mértek.
November óta drágul a vaj, csakhogy az akkor még valamivel több mint 11 százalékos áremelkedés időközben 2022 májusára már 31,1 százalékosra hízott. Magyarország megszerezte a vaj esetén az árnövekedési toplistájának ötödik helyét Csehország, Németország, Szlovákia és Bulgária mögött. A krumpli esetében más a helyzet: megfordulni látszik a durva drágulás. Áprilisban több mint 25 százalékkal többet fizettünk burgonyavásárláskor, mint egy évvel korábban, addig májusban már csak 13,2 százalékos drágulással szembesülhettünk a boltokban a tavalyi árakhoz képest.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Ukrán gabonával segíti Magyarország az afrikai éhezőket
- A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában
- Idén sem maradt el a keresztrefeszítés és önkorbácsolás a Fülöp-szigeteken
- Elköltözik Szemesről a legendás balatoni filmfesztivál
- Újabb drón roncsait találták meg román területen
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt