Bod Péter Ákos szerint a felgyűlt államháztartási bajok miatt attól kell tartanunk, hogy 2024 végére ismét rákapcsol az áremelkedés.
Brutál árrobbanás a magyar boltokban: 20 százalékkal fizetünk többet a bevásárlásért, mint tavaly
Hiába állítja a KSH, hogy „mindössze” csak 8,5 százalék az infláció - legalábbis ennyi volt akkor, amikor a lap összeállítása készült, jelenleg már (egy egész százalékponttal) több, 9,5 százalék - sokan érezhetik úgy, hogy ennél sokkal jobban drágult meg minden. Nem véletlen: a Telex összehasonlításából kiderül ugyanis, hogy vannak termékek, amik december óta 50 százalékkal drágultak.
Már az év elején is lehetett sejteni, hogy bizonyos termékek árai el fognak szállni, de ekkor ezellen a kormány az árstop bevezetésével próbált védekezni. Azóta ráadásul kitört az orosz-ukrán háború is, ami csak további drágulásokat okozott.
A Telex egy december 13-ai vásárlást hasonlított össze egy május 4-eivel, a két mintavétel között tehát körülbelül 5 hónap telt el. A megvásárolt 39 termék közül mindössze 7 volt olyan, ami nem drágult, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy ebből négyre érvényes a hatósági árstop. A többi élelmiszer ára viszont 10-30 százalékkal emelkedett.
A KSH márciusról szóló jelentésében még azt állította, hogy 13 százalékkal drágultak az élelmiszereknek, ezen belül a kenyérnek 27,9, a sajtnak 21,8, míg a zöldségeknek és a gyümölcsöknek 17,9 százalékkal nőtt az áruk. A Telex megfigyelései alapján viszont a KSH jócskán alábecsülte az árakat, hiszen ebben az 5 hónapos időszakban is sok termék jóval többet drágult: a hagyma ára 52 százalékkal, a paradicsomé és a szőlőé pedig 50 százalékkal emelkedett. De a WC-papír és a spagetti ára is jócskán növekedett.
A bevásárlókosár, amit a Telex decemberben összeállított akkor 16274 forintba került, de mostanra ugyanaz a bevásárlás már 19460 forintunkba kerül, ami 19,6 százalékos növekedést jelet. Tehát ki lehet jelenteni, hogy öt hónap leforgása alatt megközelítőleg 20 százalékkal drágult a heti nagybevásárlás.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Juhász Péter lesz Szentgyörgyvölgyi Péter kihívója az V. kerületben
- Világháborús gránátra futott a kombájn Szerencsnél
- Washingtonból hívták telefonon Izraelt
- Az ukrán elnök megölését tervezték lengyel-orosz összefogással
- Ukrajna érdemrenddel tünteti ki Alain Delont
- Máris itt a Kínai Nagydíj - sport a tévében