Amennyiben az ársapkát a kormány kivezeti, akkor lehet még egy egyszeri megugrás a hatósági áras termékekre vonatkozóan a szakértő szerint.

Már tavasz óta a csapból is az folyik, hogy a járvány után meglódul az infláció, emellett a sütőipari szakmai szervezetek is (szokás szerint) a liszt jelentős drágulását vetítették előre. A sokakat érdeklő kérdés azonban mindig az, hogy ez mikor és milyen mértékben jelenik meg az üzletekben.
Tavaly ilyenkor, azaz 2020 szeptemberében az Aldiban és a Lidlben körülbelül egyszerre, és forintra megegyező mértékben emelkedett a legolcsóbb, azaz sima BL55-ös liszt ára az augusztus végi 109 forintról egységesen 119 forintra - írja a G7. Mivel az áruházláncok sok esetben éves beszállítói szerződésekkel dolgoznak, idén szeptemberben is hasonló jelenségre lehetett számítani. krogazdasági szinten
Szeptember 30-án az Aldiban egy év változatlanság után 119-ről hirtelen 149 forintra emelkedett a liszt ára, vagyis a tavalyinál sokkal nagyobbat, 25 százalékot ugrott. A Lidlben, a Penny Marketben és a Tescóban szeptember utolsó napján ugyan még találtunk 119 forintos lisztet (talán a megmaradt készletek kiárusítása folyik), de október 4-én hétfőn már a Lidlben is 149 forintba került a liszt.
A liszt (nyilvánvalóan nagykereskedelmi szintről érkező) drágulása azonban az általunk vizsgált három népszerű alapvető pékipari terméknél, a félbarna kenyérnél, a zsemlénél és a kiflinél még nem mutatkozik meg. A kenyér kilójának ára a három diszkontláncban (Aldi, Lidl és Penny Market) továbbra is 249 forint, a Tescóban pedig változatlanul 259 forint. A kakaós csiga sem mozdult meg, a négy üzletben továbbra is 1056 és 1112 forint között mozog egy kilóra vetítve.
A másik alaptermék, amelynek árában az infláció (már jó ideje) látható, a napraforgó étolaj. Már a Lidl is kénytelen volt elengedni az 500 forinthoz közeli literenkénti árat, és csatlakozott az 550 forintos, általánosnak mondható szinthez.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Visszatér a korábbi slágertermék: újra elérhető tőke- és hozamvédett befektetési alap a piacon
Fenntartható élelmiszergazdaság és energetika felpörgése akár 20 százalék hozamot is adhat 5 év alatt az OTP-nél.
-
Újra eljött a bankbetétek ideje?
Már 10 százalék feletti lekötött betét is van a piacon – a MagNet értékelte a helyzetet.
-
5+1 hasznos tanács a pénzügyileg tudatos vállalkozáshoz (x)
Elvárás, hogy a vállalkozó értsen a stratégiához, joghoz, személyügyhöz, értékesítéshez és a pénzteremtéshez. Utóbbihoz már létezik e-learning segítség is.
- Új értelmet nyerhet a zenéből milliárdossá válás fogalma
- Valami bűzlött - Luxuskocsikkal hivalkodott, most kiderült, honnan csalta hozzá az áfát
- Jó módban élő fiatalok fűvel üzleteltek, letartóztatták őket - videó
- Változások sorozata következik időjárásunkban
- Egy fokozattal lefelé módosította a magyar államadós-osztályzatot az S&P Global Ratings
- Szoboszlai duplájával nyert a Leipzig - videó
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


