Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Durva áremelkedések sorozata után valami történt a magyarok piacokon, aminek következtében már 300 forint/kilós ár alatt is lehet almát vásárolni Magyarországon - írja a 24.hu.
Az alma ára brutálisan kilőtt az elmúlt évben Magyarországon, ez a lapnak nyilatkozó Apáti Ferenc (FruitVeb Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke) két fő okra vezethető vissza:
- 2019-ben a tavaszi fagyok miatt mindenhol az átlagosnál jóval gyengébbre sikerült a szüret, ami magas, de nem kirívó árakat hozott. Ennek oka, hogy a 2018-as rekordtermésből 2019 őszére is maradt, így nem lett kínálati hiány.
- 2020 tavaszán már lehetett tudni, hogy augusztusig nem tart ki a 2019 őszi szüretelésű készlet, ezért április-május környékén mindenki elkezdte felfelé nyomni az árakat.
A piac így működik, ha szerény a kínálat, lehet felfelé nyomni az árakat, akinek van készlete, az nem adja olcsón, mert tudja, hogy többet is kaphat az árujáért. Másrészt a piac árfelhajtással is igyekszik beosztani a készletet, hogy az mégiscsak kitartson az új szüretig - írják.
De akkor most miért olcsó az alma
A lap megszólaltatott egy almakereskedőt, aki elmondta, hogy normál években a lengyelek márciusban söprik ki a télire elraktározott almát, de tapasztalata szerint most ez pár héttel előbb kezdődött. Egyelőre csak találgatják, hogy nagy mennyiséget öntenek-e a piacra, mert kikalkulálták, hogy nem érdemes tovább tartogatni, vagy csak egy kisebb akcióról van szó. Az almafelvásárló úgy tudja,
A mostani dömpingára ellenére Apáti Ferenc figyelmeztet, senki se számítson arra, hogy innentől 249 forint lesz az alma kilója. Ez várhatóan nem lesz így, de akciós almával találkozhatunk mostanában a boltokban. Az alma ára akciósan jelenleg 299-349 forint, normál áron pedig 499-549 forint között van átlagban, ezek a beállt árak már ősz óta.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Korányi G. Tamás az osztalékfizetésekről: a legtöbb részvényes dörzsölheti a tenyerét
- Keresik a Szépművészeti új igazgatóját
- Tanúskodni hívták Joe Bident
- Újfajta, félelmetes fegyvert tesztelhet élesben Oroszország
- Már ki is nevezték Szentkirályi Alexandra utódát - és az utód utódát is
- Napokon belül pénzre számíthat rengeteg háztartás