Az Európai Bizottság két kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen a nem magyar tulajdonú vállalkozásokat érintő árréskorlátozások miatt.
A magyar kávépiac növekedésének a motorja a szemes és a kapszulás kávé - míg a szemes 13, addig a kapszulás kiszerelés 2019-ben már a piacon értékesített kiskereskedelmi kávémennyiség 23 százalékát tette ki értékben.
A Nielsen piackutató adatai szerint 2019-ben Magyarországon mintegy 1200 tonna, vagyis közel 170 millió darab kapszulás kávét értékesítettek - nagyjából 13,4 milliárd forint értékben. Ebből fakadóan tavaly a kapszulás kávék értékbeni részesedése a kiskereskedelmi forgalomból 23 százalékos volt - írja közleményében a Costa Coffee.
Áttörés a kapszulás kávék piacán
A kapszulás kávé hazai piacán az áttörés 2018-ban következett be, amikor nálunk is megjelentek a jól ismert márkák kapszulás kiszerelései. A kapszulás kávék az állandó minőség mellett gyors és egyszerű megoldást nyújtanak. A kávét a gyárban őrölik és pörkölik, tökéletes adagolásban behelyezik a kapszulába, hermetikusan lezárják, biztosítva a majdani tökéletes aromát. Otthon pedig egyetlen gombnyomással mindig ugyanaz a garantált minőség kerül a csészébe - írja a kávélánc.
Kapszulással változatosan
Sokan szeretnek többféle ízű és intenzitású kávét inni. A kapszulás kiszerelés erre is jó lehetőséget ad, azt azonban fontos tudni, hogy a kávé koffeintartalma nem egyezik meg a kávé erősségével. A koffeintartalom leginkább az Arabica és a Robusta kávészemek arányától függ egy-egy csomagban. A Robusta akár kétszer annyi koffeint is tartalmazhat, mint az Arabica, az erősség pedig, amit számmal jelölnek a csomagoláson, az íz intenzitását mutatja. A kapszulás kávé nagy előnye, hogy sokféle ízt és intenzitást kipróbálhatunk anélkül, hogy hosszú távra elköteleződnénk vásárlásunkkal egy-egy variáns mellet - áll a közleményben.

Mégse ment ki a divatból a borravaló? Úgy jattolnak a magyarok a futároknak, mintha nem lenne holnap
A legtöbben már megelőlegezve, a kiszállítás előtt adnak és a rendelésszámokhoz arányosan Budapesten kapják a legtöbb borravalót a futárok.

Kivételes akciót robbant a Lidl a héten: ilyen leárazás nem sokszor van, indulhat a roham a boltokba
Beütött a kánikula, az Aldi után most a Lidl akcióz le hűsítő berendezések.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


